Lediga jobb som Övriga civilingenjörsyrken i Landskrona

Se lediga jobb som Övriga civilingenjörsyrken i Landskrona. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Landskrona som finns hos arbetsgivaren.

Landskrona Energi söker en senior projekteringsingenjör

Elnätet och energibranschen står inför spännande utmaningar, såsom hantering av förnybar energi, energiomställning samt kommande behov av investeringar och reinvesteringar. Vi letar därför efter dig som vill följa med oss på den spännande resan för att fortsatt skapa en trygg, säker och hållbar infrastruktur för el, fjärrvärme och kommunikation! TJÄNSTEBESKRIVNING Tjänsten som projekteringsingenjör innebär att du ska planera och projektera projekt inom La... Visa mer
Elnätet och energibranschen står inför spännande utmaningar, såsom hantering av förnybar energi, energiomställning samt kommande behov av investeringar och reinvesteringar. Vi letar därför efter dig som vill följa med oss på den spännande resan för att fortsatt skapa en trygg, säker och hållbar infrastruktur för el, fjärrvärme och kommunikation!

TJÄNSTEBESKRIVNING
Tjänsten som projekteringsingenjör innebär att du ska planera och projektera projekt inom Landskronas eldistributionsnät, vilket innefattar både nybyggnations- och underhållsprojekt. Du driver ofta dina projekt från start till driftsättning, där du är engagerad i varje steg. Arbetet omfattar bland annat tekniska lösningar, nätberäkningar, arbetsmiljöarbete, ekonomiska kalkyler, materialbeställningar, dokumentation och uppföljning. Utöver projektering kommer du tillsammans med ditt team att hantera frågor såsom upphandlingar, kartsystem, driftsystem, förhandsreglering och teknisk utveckling. "Tillsammans" är signifikant för vårt bolag och nyckeln till framgång i samordningsprojekt mellan våra enheter och avdelningar.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning på yrkes- eller högskolenivå inom elkraft eller elinstallation, samt några års erfarenhet av en liknande roll, antingen som konsult eller som anställd inom energibranschen. Du kommer att ha många kontaktytor, såväl inom Landskrona Energi som med externa aktörer, exempelvis kunder, myndigheter och entreprenörer. Vi värdesätter därför dina sociala egenskaper och ditt sätt att samarbeta och bygga relationer. Förståelse för helhetsresultatet, långsiktighet och affärsmässighet är nyckelfaktorer i din roll som projekteringsingenjör. Vi har alltid kunden i fokus och ser därför gärna att du har ett sinne för service och är kvalitetsmedveten. Du uppskattar att arbeta på en energifylld arbetsplats med ett inkluderande arbetsklimat genom att leva våra värdeord: Bemöta, Engagera och Ansvara. Vidare förväntas du även aktivt delta och ta egna initiativ i arbetet med att fortsätta utveckla verksamheten.
Då arbetet utförs i datormiljö är det viktigt att du har datorvana och kan hantera programvaror såsom Office365 och Autocad. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Landskrona Energi-koncernen har en samhällsviktig verksamhet, vilket innebär att vi ställer krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Denna befattning innebär att du kommer att krigsplaceras hos arbetsgivaren.
Landskrona Energi ansvarar för att leverera hållbara och säkra energi- och kommunikationslösningar inom Landskrona stad. Hos oss arbetar cirka 110 medarbetare mot vår vision: "Tillsammans är vi alltid i ledningen och bidrar till en smartare stad att leva och verka i." Vi strävar efter en smart arbetsplats där hälsa, moderna arbetsmetoder och balans mellan privatliv och arbete står i fokus - eftersom våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Förutom förmåner såsom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och gym på arbetsplatsen kan vi även erbjuda Landskronelen till marknadens bästa villkor!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Landskorna Energi med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du några frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg på 040-660 63 55 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Landskrona Energi söker en senior projekteringsingenjör

Elnätet och energibranschen står inför spännande utmaningar, såsom hantering av förnybar energi, energiomställning samt kommande behov av investeringar och reinvesteringar. Vi letar därför efter dig som vill följa med oss på den spännande resan för att fortsatt skapa en trygg, säker och hållbar infrastruktur för el, fjärrvärme och kommunikation! TJÄNSTEBESKRIVNING Tjänsten som projekteringsingenjör innebär att du ska planera och projektera projekt inom La... Visa mer
Elnätet och energibranschen står inför spännande utmaningar, såsom hantering av förnybar energi, energiomställning samt kommande behov av investeringar och reinvesteringar. Vi letar därför efter dig som vill följa med oss på den spännande resan för att fortsatt skapa en trygg, säker och hållbar infrastruktur för el, fjärrvärme och kommunikation!

TJÄNSTEBESKRIVNING
Tjänsten som projekteringsingenjör innebär att du ska planera och projektera projekt inom Landskronas eldistributionsnät, vilket innefattar både nybyggnations- och underhållsprojekt. Du driver ofta dina projekt från start till driftsättning, där du är engagerad i varje steg. Arbetet omfattar bland annat tekniska lösningar, nätberäkningar, arbetsmiljöarbete, ekonomiska kalkyler, materialbeställningar, dokumentation och uppföljning. Utöver projektering kommer du tillsammans med ditt team att hantera frågor såsom upphandlingar, kartsystem, driftsystem, förhandsreglering och teknisk utveckling. "Tillsammans" är signifikant för vårt bolag och nyckeln till framgång i samordningsprojekt mellan våra enheter och avdelningar.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning på yrkes- eller högskolenivå inom elkraft eller elinstallation, samt några års erfarenhet av en liknande roll, antingen som konsult eller som anställd inom energibranschen. Du kommer att ha många kontaktytor, såväl inom Landskrona Energi som med externa aktörer, exempelvis kunder, myndigheter och entreprenörer. Vi värdesätter därför dina sociala egenskaper och ditt sätt att samarbeta och bygga relationer. Förståelse för helhetsresultatet, långsiktighet och affärsmässighet är nyckelfaktorer i din roll som projekteringsingenjör. Vi har alltid kunden i fokus och ser därför gärna att du har ett sinne för service och är kvalitetsmedveten. Du uppskattar att arbeta på en energifylld arbetsplats med ett inkluderande arbetsklimat genom att leva våra värdeord: Bemöta, Engagera och Ansvara. Vidare förväntas du även aktivt delta och ta egna initiativ i arbetet med att fortsätta utveckla verksamheten.
Då arbetet utförs i datormiljö är det viktigt att du har datorvana och kan hantera programvaror såsom Office365 och Autocad. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Landskrona Energi-koncernen har en samhällsviktig verksamhet, vilket innebär att vi ställer krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Denna befattning innebär att du kommer att krigsplaceras hos arbetsgivaren.
Landskrona Energi ansvarar för att leverera hållbara och säkra energi- och kommunikationslösningar inom Landskrona stad. Hos oss arbetar cirka 110 medarbetare mot vår vision: "Tillsammans är vi alltid i ledningen och bidrar till en smartare stad att leva och verka i." Vi strävar efter en smart arbetsplats där hälsa, moderna arbetsmetoder och balans mellan privatliv och arbete står i fokus - eftersom våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Förutom förmåner såsom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och gym på arbetsplatsen kan vi även erbjuda Landskronelen till marknadens bästa villkor!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Landskorna Energi med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du några frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg på 040-660 63 55 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Testingenjör

Om oss Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärk... Visa mer
Om oss
Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig genom ett innovativt forsknings- och utvecklingsarbete som skapat banbrytande tekniska fordonslösningar. Idag fokuseras utvecklingen på säkerhet och på framtidens elektrifierade och uppkopplade tunga fordon. Haldex verksamhet är global med cirka 2 000 medarbetare i 19 länder. Vi ingår i SAFHOLLAND-koncernen.
 
Om tjänsten
I rollen som testingenjör kommer du att ansvara för att genomföra validering av produkter och komponenter som härrör från både pågående och nya projekt. Detta inkluderar att utföra tester, utvärdera resultaten och skriva testrapporter. Du kommer också att spela en viktig roll i att stödja interna kvalitetsanalyser och utredningar av reklamationer. Som en del av ditt ansvarsområde kommer du att underhålla och förbättra teststationer samt relaterade processer och instruktioner. Rollen kräver ett nära samarbete med andra avdelningar för att säkerställa att alla krav fångas upp och att valideringsmetoder implementeras både lokalt och globalt. Resor kan förekomma i tjänsten.
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ingenjör från högskola eller universitet, och har minst 3 – 5 års erfarenhet från en liknande roll. För att trivas i rollen och hos oss, har ett stort tekniskt intresse samt praktiska färdigheter med god "hands-on" förmåga. Du har goda kunskaper i Office-paketet och ett strukturerat arbetssätt med starka analytiska färdigheter. Erfarenhet av Lean Product Development ses som meriterande. Du har en utmärkt förmåga att arbeta i tvärfunktionella team och behärskar engelska flytande, både i tal och skrift. Ett krav är att du innehar körkort. Vidare är det meriterande om du har kunskaper inom programmering, särskilt i LabVIEW eller Python, samt CAN-kommunikation. Erfarenhet av Failure Mode and Effects Analysis (DFMEA/PFMEA) och Measurement System Analysis (MSA) värderas också högt.

Ansökan och kontaktperson
Låter detta intressant? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten! Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 september.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Nilsson på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Regulatory Affairs Specialist till Pharmaxim AB

Ansök    Sep 18    Bravura Sverige AB    Kontrollingenjör
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB. Om företaget: Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både... Visa mer
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB.

Om företaget:



Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både Animal Health och Human Health och några exempel på deras kända varumärken är HELOSAN, SALUBRIN, GRIPEN, DIALON, VIRKON, JODOPAX och LIANCE. Pharmaxim har 16 anställda och omsätter strax under 200 miljoner SEK och är verksamma i de Nordiska länderna.

Pharmaxims affärsidé är att förvärva, utveckla, distribuera och marknadsföra starka varumärken och kvalitetsprodukter som ger ökad hälsa och välbefinnande för människor och djur samtidigt som de skapar ekonomiskt värde för Pharmaxim och deras samarbetspartners. Pharmaxim arbetar ständigt med att sänka sin klimatpåverkan i form av förpackningsval, utsläpp och energiförbrukning och väljer hållbara, kvalitets/miljöcertifierade och närbelägna tillverkare av de produkter som ingår i deras varumärkesportfölj.

Arbetsuppgifter:

I rollen är du regulatoriskt ansvarig för de veterinärmedicinska läkemedel som Pharmaxim innehar marknadsföringstillstånd (är MAH) för, alternativt är ombud för. Detta innebär att du hjälper dem säkerställa att regelverken efterföljs, under alla steg, från tillverkning till marknadsföring och försäljning.

För deras läkemedel inkluderar arbetsuppgifterna att registrering av läkemedel sköts och att ändringar i produkters marknadsföringstillstånd skickas in till relevanta myndigheter. Du ansvarar också för att hålla produktinformationen uppdaterad. Vidare hjälper du dem att säkerställa att deras marknadsföringsaktiviteter följer lagar, riktlinjer och etiska standarder och du agerar även som regulatorisk support i de nordiska länderna åt tillverkarna av deras ombudsprodukter.

För Pharmaxims övriga produkter (medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider mm) är det avgörande att regelverk, för de produkter som har ett regulatoriskt ansvar, efterföljs, oavsett produktkategori. För t ex Helosan och andra kosmetiska produkter som ägs av Pharmaxim, är en central uppgift att hålla produktinformationsfilerna (PIF) uppdaterade och i linje med kraven i kosmetikaförordningen. Rollen ansvarar även t ex för att se till att säkerhetsdatablad finns för de produkter som kräver det, och att dessa är korrekta och aktuella.

Avslutningsvis bistår du deras verksamhet i alla regulatoriska frågor som rör produkter med regulatoriskt ansvar, från läkemedel till kosmetik.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk examen från relevant område, såsom biomedicin, biokemi, naturvetenskap, kemiteknik, kemi, biologi, farmaci eller liknande.
• Flerårig erfarenhet från QA- eller RA-roll och reglerad verksamhet.
• Erfarenhet från relevant industri och/eller utbildning inom Regulatory Affairs för veterinära läkemedel/ läkemedel inom EU.
• Erfarenhet inom regulatoriskt arbete för medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider är meriterande.
• Erfarenhet av och kunskap om relevanta regelverk, GDP och GMP är särskilt meriterande.
• Flytande i svenska och engelska, tal såväl som skrift.


För att lyckas i rollen är du som person noggrann, lägger märke till detaljer och utför ditt arbete med hög kvalitet. Vidare är du analytiskt lagd, vilket gör att du snabbt förstår komplexa uppgifter och upptäcker eventuella fel. I rollen har du flertalet interna och externa kontaktytor, vilket kräver att du känner dig trygg i din kommunikationsförmåga. För att trivas i Pharmaxims kultur ser vi att du uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där du är öppen för förändringar och olika arbetssätt. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta och tror på ett prestigelöst förhållningssätt, där man hjälps åt för att lyckas tillsammans.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektkonstruktör

Ansök    Aug 20    Experis AB    Kontrollingenjör
Projektkonstruktör l Landskrona JeffersonWells söker nu en erfaren projektkonstruktör, inom rörsystem till vår kund i Landskorna. Är du en noggrann och nyfiken mekanisk ingenjör med praktisk förståelse för tillverkning och installation? Då kan detta vara rätt utmaning för dig. Vi arbetar med kunder både i och utanför Sverige, vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att arbeta i en internationell miljö med spännande och varierande projekt. Konsult u... Visa mer
Projektkonstruktör l Landskrona

JeffersonWells söker nu en erfaren projektkonstruktör, inom rörsystem till vår kund i Landskorna. Är du en noggrann och nyfiken mekanisk ingenjör med praktisk förståelse för tillverkning och installation? Då kan detta vara rätt utmaning för dig. Vi arbetar med kunder både i och utanför Sverige, vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att arbeta i en internationell miljö med spännande och varierande projekt.

Konsult uppdrag med start den 23 september och förväntas pågå tom 1 år med möjligheter till förlängning alt övergång till kund.
Ort: Landskrona

Om rollen:
Som Projektkonstruktör kommer du att ansvara för konstruktionen av externa rörsystem i våra projekt
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

* Designa och utforma rörsystem samt rörstöd baserat på flödesscheman, specifikationer och komponentlistor.
* Förbereda och hantera projektets dokumentation inom ditt ansvarsområde.
* Ge tekniskt stöd vid testning, installation och driftsättning.
* Samarbeta nära med kunder, projektledare och andra konstruktörer för att säkerställa att rörsystemen samordnas med byggnaden och andra installationer.
* Granska ritningar producerade av kollegor för att säkerställa att de uppfyller projektets krav.
* Förbereda plocklistor och registrera material i vårt affärssystem.

Din profil

* Du har förmågan att leda dig själv och leverera rätt resultat i rätt tid.
* Är noggrann och har ett öga för detaljer.
* Är nyfiken och har en praktisk förståelse för tillverkning och installation.
* Har minst 5 års erfarenhet av rörkonstruktion, modellering och projektledning.
* Har en ingenjörsutbildning, minst en kandidatexamen i Maskinteknik eller en teknisk utbildning inom Maskinteknik med relevant erfarenhet.
* Kan arbeta både självständigt och i team, och som bidrar till gott samarbete.
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.



Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Jigman via e-post: [email protected] eller [email protected]

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branch.

Är du redo för en ny utmaning och har den erfarenhet vi söker, ser vi fram emot att läsa din ansökan! Skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du passar för denna roll. Visa mindre

Regulatory Affairs Specialist till Pharmaxim AB

Ansök    Jul 23    Bravura Sverige AB    Kontrollingenjör
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB. Om företaget: Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både... Visa mer
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB.

Om företaget:



Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både Animal Health och Human Health och några exempel på deras kända varumärken är HELOSAN, SALUBRIN, GRIPEN, DIALON, VIRKON, JODOPAX och LIANCE. Pharmaxim har 16 anställda och omsätter strax under 200 miljoner SEK och är verksamma i de Nordiska länderna.

Pharmaxims affärsidé är att förvärva, utveckla, distribuera och marknadsföra starka varumärken och kvalitetsprodukter som ger ökad hälsa och välbefinnande för människor och djur samtidigt som de skapar ekonomiskt värde för Pharmaxim och deras samarbetspartners. Pharmaxim arbetar ständigt med att sänka sin klimatpåverkan i form av förpackningsval, utsläpp och energiförbrukning och väljer hållbara, kvalitets/miljöcertifierade och närbelägna tillverkare av de produkter som ingår i deras varumärkesportfölj.

Arbetsuppgifter:

I rollen är du regulatoriskt ansvarig för de veterinärmedicinska läkemedel som Pharmaxim innehar marknadsföringstillstånd (är MAH) för, alternativt är ombud för. Detta innebär att du hjälper dem säkerställa att regelverken efterföljs, under alla steg, från tillverkning till marknadsföring och försäljning.

För deras läkemedel inkluderar arbetsuppgifterna att registrering av läkemedel sköts och att ändringar i produkters marknadsföringstillstånd skickas in till relevanta myndigheter. Du ansvarar också för att hålla produktinformationen uppdaterad. Vidare hjälper du dem att säkerställa att deras marknadsföringsaktiviteter följer lagar, riktlinjer och etiska standarder och du agerar även som regulatorisk support i de nordiska länderna åt tillverkarna av deras ombudsprodukter.

För Pharmaxims övriga produkter (medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider mm) är det avgörande att regelverk, för de produkter som har ett regulatoriskt ansvar, efterföljs, oavsett produktkategori. För t ex Helosan och andra kosmetiska produkter som ägs av Pharmaxim, är en central uppgift att hålla produktinformationsfilerna (PIF) uppdaterade och i linje med kraven i kosmetikaförordningen. Rollen ansvarar även t ex för att se till att säkerhetsdatablad finns för de produkter som kräver det, och att dessa är korrekta och aktuella.

Avslutningsvis bistår du deras verksamhet i alla regulatoriska frågor som rör produkter med regulatoriskt ansvar, från läkemedel till kosmetik.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk examen från relevant område, såsom biomedicin, biokemi, naturvetenskap, kemiteknik, kemi, biologi, farmaci eller liknande.
• Flerårig erfarenhet från QA- eller RA-roll och reglerad verksamhet.
• Erfarenhet från relevant industri och/eller utbildning inom Regulatory Affairs för veterinära läkemedel/ läkemedel inom EU.
• Erfarenhet inom regulatoriskt arbete för medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider är meriterande.
• Erfarenhet av och kunskap om relevanta regelverk, GDP och GMP är särskilt meriterande.
• Flytande i svenska och engelska, tal såväl som skrift.


För att lyckas i rollen är du som person noggrann, lägger märke till detaljer och utför ditt arbete med hög kvalitet. Vidare är du analytiskt lagd, vilket gör att du snabbt förstår komplexa uppgifter och upptäcker eventuella fel. I rollen har du flertalet interna och externa kontaktytor, vilket kräver att du känner dig trygg i din kommunikationsförmåga. För att trivas i Pharmaxims kultur ser vi att du uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där du är öppen för förändringar och olika arbetssätt. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta och tror på ett prestigelöst förhållningssätt, där man hjälps åt för att lyckas tillsammans.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produkt och utvecklingskonstruktör

Ansök    Apr 2    Tego System AB    Produktutvecklare
Beskrivning I rollen som utvecklingskonstruktör kommer du att få ett mycket omväxlande arbete, där du kommer att vara inkopplad i många av våra olika typer av projekt, små som stora. Du kommer att hjälpa kunder interna & externa inom ljusprojektering och rådgivning av och framtagning av butiks, innertaks- och belysnings produkter och koncept. Ingen dag kommer vara den andra lik. Vi kommer ge dig mycket frihet och ansvar. Ansvarsområden för tjänsten Dina ... Visa mer
Beskrivning
I rollen som utvecklingskonstruktör kommer du att få ett mycket omväxlande arbete, där du kommer att vara inkopplad i många av våra olika typer av projekt, små som stora. Du kommer att hjälpa kunder interna & externa inom ljusprojektering och rådgivning av och framtagning av butiks, innertaks- och belysnings produkter och koncept. Ingen dag kommer vara den andra lik. Vi kommer ge dig mycket frihet och ansvar.


Ansvarsområden för tjänsten
Dina olika delprojekt kommer du att driva hela vägen från A-Ö. Som utvecklingsingenjör hos oss kommer du att arbeta inom vårt R&D team men även nära vår/kundens/beställarens projektledning. Arbetet innebär också mycket kontakt med övriga avdelningar som rör t.ex. produktutveckling/konstruktion.


Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du minst har en examen på högskolenivå med konstruktion/el-inriktning (eller motsvarande). För att passa in hos oss har du även några års arbetslivserfarenhet från att jobba med utvecklingsprojekt, konstruktion/design nära en produktions/verkstadsenhet.
Erfarenhet och vana av AutoDesk Inventor, AutoCAD som projekteringsverktyg är ett absolut krav. Du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Meriterande är erfarenhet från undertaks/belysnings-branschen med liknande arbetsuppgifter. Det är även ett plus om du har erfarenhet från vårt affärssystem Microsoft Dynamics AX.


Om företaget
Tego i Landskrona tillverkar, monterar undertak och belysning till butiksmiljöer. Med fokus på funktion och flexibilitet kan butiken bygga en ljus- och ljudmiljö som förstärker butikens varumärke samt upplevelsen för konsumenten. Företaget startades 1989 och har idag ca 50 anställda, varav flera är specialister inom teknik, konstruktion och design av innertak. Tego har flera namnkunniga kunder som till exempel IKEA, Rusta, Lindex, City Gross, ICA, Coop och Mio. Läs mer på www.tego.se
Hos oss på Tego kommer du att få ett omväxlande och fritt arbete inom ett expansivt och växande företag. Vi ger dig möjlighet att växa i din professionella roll och utvecklas som människa. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare med en öppen organisation där vi ställer upp för och behandlar varandra med respekt. Rätt person kommer att erbjudas ett spännande arbete i en tempofylld miljö. Visa mindre

Regulatory Affairs Specialist till Pharmaxim AB

Ansök    Jun 24    Bravura Sverige AB    Kontrollingenjör
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB. Om företaget: Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både... Visa mer
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB.

Om företaget:



Pharmaxim marknadsför veterinära läkemedel och andra produkter inom både Animal Health och Human Health och några exempel på deras kända varumärken är HELOSAN, SALUBRIN, GRIPEN, DIALON, VIRKON, JODOPAX och LIANCE. Pharmaxim har 16 anställda och omsätter strax under 200 miljoner SEK och är verksamma i de Nordiska länderna.

Pharmaxims affärsidé är att förvärva, utveckla, distribuera och marknadsföra starka varumärken och kvalitetsprodukter som ger ökad hälsa och välbefinnande för människor och djur samtidigt som de skapar ekonomiskt värde för Pharmaxim och deras samarbetspartners. Pharmaxim arbetar ständigt med att sänka sin klimatpåverkan i form av förpackningsval, utsläpp och energiförbrukning och väljer hållbara, kvalitets/miljöcertifierade och närbelägna tillverkare av de produkter som ingår i deras varumärkesportfölj.

Arbetsuppgifter:

I rollen är du regulatoriskt ansvarig för de veterinärmedicinska läkemedel som Pharmaxim innehar marknadsföringstillstånd (är MAH) för, alternativt är ombud för. Detta innebär att du hjälper dem säkerställa att regelverken efterföljs, under alla steg, från tillverkning till marknadsföring och försäljning.

För deras läkemedel inkluderar arbetsuppgifterna att registrering av läkemedel sköts och att ändringar i produkters marknadsföringstillstånd skickas in till relevanta myndigheter. Du ansvarar också för att hålla produktinformationen uppdaterad. Vidare hjälper du dem att säkerställa att deras marknadsföringsaktiviteter följer lagar, riktlinjer och etiska standarder och du agerar även som regulatorisk support i de nordiska länderna åt tillverkarna av deras ombudsprodukter.

För Pharmaxims övriga produkter (medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider mm) är det avgörande att regelverk, för de produkter som har ett regulatoriskt ansvar, efterföljs, oavsett produktkategori. För t ex Helosan och andra kosmetiska produkter som ägs av Pharmaxim, är en central uppgift att hålla produktinformationsfilerna (PIF) uppdaterade och i linje med kraven i kosmetikaförordningen. Rollen ansvarar även t ex för att se till att säkerhetsdatablad finns för de produkter som kräver det, och att dessa är korrekta och aktuella.

Avslutningsvis bistår du deras verksamhet i alla regulatoriska frågor som rör produkter med regulatoriskt ansvar, från läkemedel till kosmetik.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk examen från relevant område, såsom biomedicin, biokemi, naturvetenskap, kemiteknik, kemi, biologi, farmaci eller liknande.
• Flerårig erfarenhet från QA- eller RA-roll och reglerad verksamhet.
• Erfarenhet från relevant industri och/eller utbildning inom Regulatory Affairs för veterinära läkemedel/ läkemedel inom EU.
• Erfarenhet inom regulatoriskt arbete för medicintekniska produkter, kosmetika, kemiska produkter, biocider är meriterande.
• Erfarenhet av och kunskap om relevanta regelverk, GDP och GMP är särskilt meriterande.
• Flytande i svenska och engelska, tal såväl som skrift.


För att lyckas i rollen är du som person noggrann, lägger märke till detaljer och utför ditt arbete med hög kvalitet. Vidare är du analytiskt lagd, vilket gör att du snabbt förstår komplexa uppgifter och upptäcker eventuella fel. I rollen har du flertalet interna och externa kontaktytor, vilket kräver att du känner dig trygg i din kommunikationsförmåga. För att trivas i Pharmaxims kultur ser vi att du uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där du är öppen för förändringar och olika arbetssätt. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta och tror på ett prestigelöst förhållningssätt, där man hjälps åt för att lyckas tillsammans.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare med tekniskt intresse

Ansök    Feb 29    Manpower AB    Kontrollingenjör
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet. Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4... Visa mer
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet.

Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4-6 månader med möjlighet till förlängning.
Är du tillgänglig för ett uppdrag och vill ta chansen att arbeta inom energibranschen med utmanande o spännande arbetsuppgifter? Sök tjänsten idag.

Ansvarsområden:

* Leda och bevaka genomförandet av mindre leveransprojekt enligt företagets riktlinjer och standarder.
* Säkerställa efterlevnad av kontraktspecifikationer och överenskommelser med leverantörer och kunder.
* Bevaka kvalitet, säkerhet och miljökrav under hela projektets gång.
* Hantera projektbudgetar och tidsramar för att uppnå ekonomiska mål och deadlines.
* Samarbeta nära projektteamet och säkerställ effektiv kommunikation internt och externt.

Kvalifikationer:

* Minst två års erfarenhet av projektledning gärna inom energibranschen
* Teknisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
* Förmåga att analysera data och kommunicera tydligt på svenska och engelska.
* Certified Associate Project Manager eller likvärdig certifiering är meriterande.



Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att vara en framgångsrik Projektledare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
[email protected]

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.



För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare med teknikst intresse

Ansök    Jan 15    Manpower AB    Kontrollingenjör
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet. Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4... Visa mer
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet.

Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4-6 månader med möjlighet till förlängning.
Är du tillgänglig för ett uppdrag och vill ta chansen att arbeta inom energibranschen med utmanande o spännande arbetsuppgifter? Sök tjänsten idag.

Ansvarsområden:

* Leda och bevaka genomförandet av mindre leveransprojekt enligt företagets riktlinjer och standarder.
* Säkerställa efterlevnad av kontraktspecifikationer och överenskommelser med leverantörer och kunder.
* Bevaka kvalitet, säkerhet och miljökrav under hela projektets gång.
* Hantera projektbudgetar och tidsramar för att uppnå ekonomiska mål och deadlines.
* Samarbeta nära projektteamet och säkerställ effektiv kommunikation internt och externt.

Kvalifikationer:

* Minst två års erfarenhet av projektledning gärna inom energibranschen
* Teknisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
* Förmåga att analysera data och kommunicera tydligt på svenska och engelska.
* Certified Associate Project Manager eller likvärdig certifiering är meriterande.



Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att vara en framgångsrik Projektledare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
[email protected]

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.



För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare med teknikst intresse

Ansök    Feb 12    Manpower AB    Kontrollingenjör
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet. Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4... Visa mer
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet.

Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4-6 månader med möjlighet till förlängning.
Är du tillgänglig för ett uppdrag och vill ta chansen att arbeta inom energibranschen med utmanande o spännande arbetsuppgifter? Sök tjänsten idag.

Ansvarsområden:

* Leda och bevaka genomförandet av mindre leveransprojekt enligt företagets riktlinjer och standarder.
* Säkerställa efterlevnad av kontraktspecifikationer och överenskommelser med leverantörer och kunder.
* Bevaka kvalitet, säkerhet och miljökrav under hela projektets gång.
* Hantera projektbudgetar och tidsramar för att uppnå ekonomiska mål och deadlines.
* Samarbeta nära projektteamet och säkerställ effektiv kommunikation internt och externt.

Kvalifikationer:

* Minst två års erfarenhet av projektledning gärna inom energibranschen
* Teknisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
* Förmåga att analysera data och kommunicera tydligt på svenska och engelska.
* Certified Associate Project Manager eller likvärdig certifiering är meriterande.



Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att vara en framgångsrik Projektledare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
[email protected]

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.



För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare med tekniskt intresse

Ansök    Dec 18    Manpower AB    Kontrollingenjör
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet. Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4-6 månader med möjlighet till förlängning. Är du tillg... Visa mer
Associate Project Manager till vår kund i Landskrona

Nu söker vi på Jeffersonwells en passionerad och skicklig Projektledare som brinner för att driva och säkerställa framgången ett leveransprojekt. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda mindre projekt med fokus på kundtillfredsställelse, kvalitet och effektivitet.

Detta är ett konsultuppdrag med start under januari -24 och förväntas pågå 4-6 månader med möjlighet till förlängning.
Är du tillgänglig för ett uppdrag och vill ta chansen att arbeta inom energibranschen med utmanande o spännande arbetsuppgifter? Sök tjänsten idag.

Ansvarsområden:

* Leda och bevaka genomförandet av mindre leveransprojekt enligt företagets riktlinjer och standarder.
* Säkerställa efterlevnad av kontraktspecifikationer och överenskommelser med leverantörer och kunder.
* Bevaka kvalitet, säkerhet och miljökrav under hela projektets gång.
* Hantera projektbudgetar och tidsramar för att uppnå ekonomiska mål och deadlines.
* Samarbeta nära projektteamet och säkerställ effektiv kommunikation internt och externt.

Kvalifikationer:

* Minst två års erfarenhet av projektledning gärna inom energibranschen
* Teknisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
* Förmåga att analysera data och kommunicera tydligt på svenska och engelska.
* Certified Associate Project Manager eller likvärdig certifiering är meriterande.



Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att vara en framgångsrik Projektledare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
[email protected]

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.



För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Senior Mechanical Engineer, Assa Abloy Entrance Systems

Are you able to bring an innovative eye to our product development journey and enjoy working hands on with mechanical design? Join our R&D Team at PU Security Entrance Control & Revolving Doors in Landskrona, Sweden, and enjoy a collaborative culture that empowers you to build a career you can be proud of! PU Security Entrance Control & Revolving Doors is a newly formed product unit in ASSA ABLOY. We develop and maintain products such as revolving doors, ... Visa mer
Are you able to bring an innovative eye to our product development journey and enjoy working hands on with mechanical design? Join our R&D Team at PU Security Entrance Control & Revolving Doors in Landskrona, Sweden, and enjoy a collaborative culture that empowers you to build a career you can be proud of!

PU Security Entrance Control & Revolving Doors is a newly formed product unit in ASSA ABLOY. We develop and maintain products such as revolving doors, speed gates, portals, and exit lanes. This product portfolio is used by our customers globally on a daily basis, and your role will be to both improve, as well as act as a visionary for our brand-new Revolving Door products!

What would you do as a Senior Mechanical Engineer

As Senior Mechanical Engineer within our R&D Team, you will spend your days doing mechanical design, as well as working with the technology roadmap.

Together with the commercial Product Manager you will create and maintain plans for the new products as well as for the installed portfolio. You will explore new technology or customer values and identify and recommend system improvements to improve the technical performance of our products.

The skills and experience you need

We are looking for someone who:

- Has approximately 5 years relevant working experience and has in depth understanding and hands-on experience in mechanical design.

- Has good knowledge of 3D-CAD (Preferably Solidworks), Design calculations, Dfx, and production methods.

- Has a good understanding of complex multifunctional global projects

For this position, interpersonal skills are highly valued. As a person, you are curious and willing to learn. You can communicate complex procedures as well as having commercial and business awareness.

This is a great next step for an experienced Mechanical Engineer who wants to continue working with mechanical design and is able to structure and visualize plans and roadmaps.

Application:

We are building diverse, inclusive teams, and encourage applications from everyone who can see themselves working with us.

To make sure your personal data is safe, we don’t look at any applications sent by email or post. In this recruitment, we are cooperating with Cabeza AB. If you have any questions about the role or the process, email Recruitment Consultant: [email protected]. We review applications regularly, so don’t wait!

Let’s create a safer and more open world - together!

To find out more about us, visit www.assaabloy.com

Sökord: Mechanics, Technical Product Owner, 3DCAD, Solidworks, Design calculations, DfX, Technology Roadmap, Mechanical Engineering Visa mindre

Technical Product Owner Revolving Doors, Assa Abloy Entrance Systems

Are you able to bring an innovative eye to our product development journey? Join our R&D Team at PU Security Entrance Control & Revolving Doors in Landskrona, Sweden, and enjoy a collaborative culture that empowers you to build a career you can be proud of! PU Security Entrance Control & Revolving Doors is a newly formed product unit in ASSA ABLOY. We develop and maintain products such as revolving doors, speed gates, portals, and exit lanes. This product... Visa mer
Are you able to bring an innovative eye to our product development journey? Join our R&D Team at PU Security Entrance Control & Revolving Doors in Landskrona, Sweden, and enjoy a collaborative culture that empowers you to build a career you can be proud of!

PU Security Entrance Control & Revolving Doors is a newly formed product unit in ASSA ABLOY. We develop and maintain products such as revolving doors, speed gates, portals, and exit lanes. This product portfolio is used by our customers globally on a daily basis, and your role will be to both improve, as well as act as a visionary for our brand-new Revolving Door products!

What would you do as a Technical Product Owner

As the Technical Product Owner within our R&D Team, you will be responsible for the technical development and quality of the revolving doors, reporting to our Head of Product Development Team for the Security Entrance Control & Revolving Doors.

Together with the commercial Product Manager you will create and maintain plans for the new products as well as for the installed portfolio. You will lead pre-studies to explore new technology or customer values and identify and recommend system improvements to improve the technical performance of our products.

You will also being hands-on with the design work yourself.

You would also:

- Lead the development and execution of the technology roadmap

- Lead continuous improvement projects

- Be consulted in resources and competence planning, including recruitment projects

- Ensure that together with stakeholders we are designing for cost, manufacturing, and service.

The skills and experience you need

We are looking for someone who:

- Has approximately 5 years relevant working experience and has great understanding and hands-on experience in mechanical design.

- Has a Master’s Degree in engineering or equivalent.

- Has knowledge and understanding of project management methodologies.

- Has a good understanding of complex multifunctional global projects

- Is a skilled communicator who can influence and inspire others

- Has in-depth knowledge of 3D-CAD (Preferably Solidworks), Design calculations, DfX, and production methods.

For this position, interpersonal skills are highly valued. As a person, you are curious and willing to learn. You can communicate complex procedures as well as having commercial and business awareness.

This is a great next step for an experienced Mechanical Engineer who can lead a variety of projects and is able to structure and visualize plans and roadmaps. If you have an interest in building products and processes and are able to propose and drive meaningful changes, this role might be for you!

We are building diverse, inclusive teams, and encourage applications from everyone who can see themselves working with us.

To make sure your personal data is safe, we don’t look at any applications sent by email or post. We review applications regularly, so don’t wait! In this recruitment, we are cooperating with Cabeza AB. If you have any questions about the role or the process, email Recruitment Consultant: [email protected]

To find out more about us, visit www.assaabloy.com

Sökord: Mechanics, Technical Product Owner, 3DCAD, Solidworks, Design calculations, DfX, Technology Roadmap, Mechanical Engineering Visa mindre

Produktchef till Beulco Armatur i Helsingborg

Ansök    Aug 1    Standby Workteam AB    Produktutvecklare
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av bolagets tekniska kompetens och långa erfarenhet. Beulcos huvudkontor och lager finns i Helsingborg och företaget omsätter ca 160 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter ca 260 miljoner och är 70 anställda. För mer information besök gärna www.beulcoarmat... Visa mer
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av bolagets tekniska kompetens och långa erfarenhet. Beulcos huvudkontor och lager finns i Helsingborg och företaget omsätter ca 160 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter ca 260 miljoner och är 70 anställda. För mer information besök gärna www.beulcoarmatur.se


För företagets fortsatta utveckling söker vi nu en:


Produktchef med personalansvar


Som produktchef på Beulco Armatur har du ansvar för alla företagets produktområden. Du arbetar både strategiskt och operativt. Till din hjälp har du ett team av medarbetare i olika roller.
Du har huvudansvar för att driva och utveckla produkter och tjänster. Du ansvarar också för huvudkontakten med leverantörer på teknisk nivå. Leverantörerna finns i huvudsak i Europa.
Du kommer även få en aktiv roll i produktarbetet och vara teknisk sakkunnig i såväl material samt lagar, krav och normer. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Du kommer bland annat att:
Ha personalansvar för alla funktioner på produktavdelningen
Arbeta med förbättringsarbete
Bevaka och delta i branschorganisationer som t ex Säker Vatten
Leda, organisera och vara delaktig i produktavdelningens dagliga arbete



Vi söker dig som har en relevant teknisk utbildning och kvalificerad yrkeserfarenhet av VVS-branschen eller närliggande områden som industri, installations eller konsultledet.
Du navigerar lätt i olika IT miljöer. Du måste ha ett kommersiellt intresse eftersom du får en viktig roll när det gäller att skapa nya affärsmöjligheter. Det är nödvändigt att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Som person är du ambitiös, resultatinriktad, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i ett team. Du är nyfiken på teknik, miljö och hållbarhetsfrågor. Du brinner för ditt arbete och delar företagets gemensamma värderingar, Arbetsglädje – Koll på läget –Samarbete – Utveckling.
Din arbetsplats är på huvudkontoret i Helsingborg.


I denna rekrytering samarbetar Beulco Armatur med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709 605 372.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

R&D Electrical Engineer – Product Development

Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation Som R&D Electrical E... Visa mer
Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation
Som R&D Electrical Engineer med inriktning Clean Tech kommer du vara en del av Cooling Systems i Landskrona. Vi har ett globalt ansvar för utvecklingen och tillverkning av kylsystem för Power Electronic applikationer och andra applikationer som kräver vattenkylsystem med hög tillförlitlighet och tillgänglighet. Våra kylsystemslösningar bidrar till en säker och pålitlig drift där kunden och miljön är i fokus.
Nu har du chansen att få arbeta i ett globalt företag med fokus på utveckling och tillverkning av kylsystem för kraftöverföring samt nya spännande områden som drivs av omvandlingen till ett fossilfritt samhälle. Inom segmentet Clean Tech utvecklar vi kylsystem för exempelvis EV laddare, bränsleceller och vätgasanläggningar. Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och drivs av problemlösning. Hos oss får du arbeta i ett härligt team med stort eget ansvar, dina arbetsuppgifter kommer innebära ett nära samarbete med hela teknikavdelningen och du får vara med från utveckling till idriftagning.
”För mig är en positiv inställning samt hållbarhet i både produkt och arbetsliv viktigt. Målet för mig som chef är att skapa ett team där vi hjälper varandra och ingen arbetsuppgift är för liten eller för stor. Det bästa sättet att samarbeta och skapa kvalitet är utbytet av kunskap, information och erfarenheter" – Anställande chef Sebastian Lindström
Dina ansvarsområden
Ansvaret för att driva el- och automationsområdet i våra projekt.
Arbeta med funktionsdesign och automation.
Delta i diverse komponenttestning, fabrikstester samt Factory Acceptance Test.
Delta under idrifttagning och Site Acceptance Test.
Skapande av kvalitetsdokument så som provningsprotokoll, funktionsbeskrivningar etc.
Kunskap inom styrsystemsprogrammering, HMI och industriell kommunikation.
Kännedom gällande komponentval och elkonstruktion

Din bakgrund
Vi letar efter en person som är driven och målinriktad, som trivs med ansvar
Du har eftergymnasial utbildning, yrkeshögskola/Högskola eller liknade arbetserfarenhet
Vi ser gärna att du har ett antal års arbetslivserfarenhet, gärna beträffande Projektarbete inom el eller automation
Vi ser att du har erfarenhet av industriell el och automation
Viktig aspekt är att du har drivkraften att utvecklas och lära dig mer, tekniskt och projektdrivning
Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska och kan använda det i så väl tal som skrift

Mer om oss
Även om du inte uppfyller alla av dom ovanställda punkterna, ser vi gärna att du skickar in en ansökan till oss. Ta chansen att gå med i ett världsledande teknikledande företag och ge dig själv obegränsade karriärmöjligheter genom att ansöka om följande roll!
Vi ser fram emot din ansökan, sista dagen att ansöka är 31 januari 2023.
Vänligen kontakta rekryterande chef Sebastian Lindström vid frågor om tjänsten, [email protected] Fackliga representanter; Unionens företrädare – Erik Grahn +46 418-45 68 71, Sveriges ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17. Övriga frågor kontakta Talent Partner Elias Ströberg, [email protected]
Hitachi Energy är en global teknikledare som jobbar för en hållbar energiframtid för alla. Vi betjänar kunder inom energi, industri och infrastruktur med innovativa lösningar och tjänster över hela värdekedjan. Tillsammans med kunder och partners revolutionerar vi tekniken och möjliggör den digitala transformationen som krävs för att accelerera energiomställningen mot en koldioxidneutral framtid. Vi utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart, flexibelt och säkert samtidigt som vi balanserar socialt, miljömässigt och ekonomiskt värde. Hitachi Energy har en väldokumenterad meritlista och en oöverträffad installerad bas i fler än 140 länder. Verksamheten har huvudkontor i Schweiz och cirka 40 000 medarbetare i 90 länder som genererar affärer på ungefär 10 miljarder USD. Visa mindre

R&D Mechanical Engineer - Product Development

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation You will be part of Hit... Visa mer
At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation
You will be part of Hitachi Energy’s Cooling Systems business unit in Landskrona. We have global responsibility for the development and manufacture of cooling systems for Power Electronic applications and other applications that require cooling systems with high reliability and availability. Our cooling systems contribute to a safe and reliable operation where the customer and the environment are in focus. Our Cleantech area with focus on renewable resources application is growing and the demand from the market is strong.
Would you describe yourself as a responsible person with a passion for engineering and cooling technology? Take on an exciting challenge in a global company with focus on the development and manufacture of cooling system solutions for both power transmission and new exciting areas that are driven by the transformation into a fossil-free society. Cooling Systems in Landskrona is a market-leading supplier with customers all over the world.
We are now looking for a Product Development Engineer to join our growing development team. Join our current development team consisting of four engineers that have the responsibility for develop products ranging from HVDC applications to smaller Cleantech applications.
“For me as a manager I believe and aim for the department to have a working environment where collaboration and quality is promoted. I also believe that is an important part for you and the team to thrive as individuals and for us to grow as a company.” -Hiring manager Robert Wessberg.
Your responsibilities
Leading the development of products
Customer contact, in this role you will have a close relationship with customers
Supplier contact, finding components for the product and translating the customers’ requirements to the supplier
Ensuring high quality in bigger product volumes Close contact with the production department

Your background
We are looking for a person with an academic degree in Engineering or several years of experience within mechanical engineering
A couple of years of development experience is preferred
Experience in planning and willing to learn about our products and production
As a person you like to be analytical and accurate, you have good communication skills and the wish to work in a dynamic and multicultural environment
You are a curious person who challenges yourself and the organization for continuous development in both short and long term
You are analytical and have a strong drive to work structured and goal-oriented
Experience in testing and agile work is a plus
Swedish and English is needed, both written and spoken, to be able to interact with both local and global stakeholders

More about us
Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 31st January 2023! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!
More information: Recruiting Manager Robert Wessberg, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Unionen: Erik Grahn, +46 107-38 68 71, Sveriges ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Elias Ströberg, [email protected].
Hitachi Energy is a global technology leader that is advancing a sustainable energy future for all. We serve customers in the utility, industry and infrastructure sectors with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, we pioneer technologies and enable the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. We are advancing the world’s energy system to become more sustainable, flexible and secure whilst balancing social, environmental and economic value. Hitachi Energy has a proven track record and unparalleled installed base in more than 140 countries. Headquartered in Switzerland, we employ around 40,000 people in 90 countries and generate business volumes of approximately $10 billion USD. www.hitachienergy.com Visa mindre

Senior Process Engineer, Oatly Landskrona

Ansök    Maj 18    Randstad AB    Produktutvecklare
Job description THE ROLE This is a chance to have a direct impact on the product life cycle management of one of the world’s most innovative and sustainable companies! You will be part of a humble but result-hungry culture and speedy growth will make this an interesting and rewarding journey. In this role, you will work in the Product Life Cycle (PLC) team, which is part of the global innovation organization, and you will collaborate closely with Quality,... Visa mer
Job description
THE ROLE

This is a chance to have a direct impact on the product life cycle management of one of the world’s most innovative and sustainable companies! You will be part of a humble but result-hungry culture and speedy growth will make this an interesting and rewarding journey. In this role, you will work in the Product Life Cycle (PLC) team, which is part of the global innovation organization, and you will collaborate closely with Quality, Sourcing and Production, as well as with your Innovation colleagues in the  New Product Development team and Technology Development team. You will report to the PLC manager and be based at Oatly in Landskrona. You will be part of a global growth journey in a company with creative thinking and innovative products. At Oatly you will have the opportunity to lead product improvements and product maintenance projects with two of their most important values in mind, sustainability and health. You will have high expectations to quickly get in the role and take ownership based on your previous experience. But you will not be alone, our awesome team is there to get you started.




Responsibilities
 WHAT YOU WILL DO

Lead and participate in product improvement and product maintenance projects such as:


Production process upgrades
Capacity increase projects such as co-packer implementations and start-up of new Oatly-owned factor
Introducing new ingredients and other minor recipe changes 
Implementing new packaging solutions and new packaging sizes
You will plan, execute and follow up product performance from lab and pilot scale to full scale factory trials and factory start-ups. 

You will be working in Landskrona as well as at copackers and Oatly factories internationally. You will thus travel regularly, 30-50 days per year. 

Qualifications
WHO YOU ARE  

You are a very knowledgeable food and/or process engineer with relevant experience in food processing. You find it inspiring to work with people and you naturally take initiatives, solve problems and strive to deliver results. You prefer to work in a structured way but enjoy working on many kinds of projects. We believe you are a self-motivated person with the ability to plan and execute efficiently and with high quality. To be successful you need to be communicative and responsive with a distinct and transparent communication style. We believe that you will enjoy contributing to the growth of Oatly with your experience and knowledge.


We hope to see that you check the following boxes:


Master of science degree within food science, food technology, biotechnology or chemical engineering.
At least 5 years of product and process development experience from food industry.
Deep knowledge within food chemistry and food processing technology. Plant-based dairy and/or dairy technology knowledge is a great advantage. 
Experience from working in complex projects with many stakeholders, all the way from idea to final product.
Good networking and stakeholder management skills.
We see that you have excellent English skills, verbally and written. It is a great advantage if you also know Swedish.


Application
COME JOIN US 

If you wish to be a part of our newly created product life cycle team, helping our consumers to make more sustainable choices, send us your details through the application below and we’ll take it from there. This is going to be fun!

In this recruitment process, Oatly is collaborating with Randstad Life Sciences & Engineering. If you have any questions regarding this position you are welcome to contact Camilla Wern at [email protected] 0733-43 60 98 or Emelie Lanner 072-973 33 82.

About the company
Oatly was founded back in the 1990s and is based on Swedish research from Lund University. The company’s patented enzyme technology copies nature’s own process and turns fiber-rich oats into nutritional liquid food that is perfectly designed for humans. Today, the Swedish company remains independent and dedicated to upgrading the lives of individuals and the general wellbeing of the planet through a lineup of original oat products.

THE OATLY WAY

Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making great-tasting oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. And because health and sustainability are so close to our heart, we are more than just another food company – we are a lifestyle company. Our growth is fast - and accelerating. More and more people choose to switch to a plant-based diet for the sake of their health and the planet. With headquarters in Malmö and production in Sweden, Netherlands and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia. https://www.oatly.com Visa mindre

Product Project Manager

Ansök    Apr 9    Oatly AB    Produktutvecklare
Oatly was founded back in the 1990s and is based on Swedish research from Lund University. The company’s patented enzyme technology copies nature’s own process and turns fibre rich oats into nutritional liquid food that is perfectly designed for humans. Today, the Swedish company remains independent and dedicated to upgrading the lives of individuals and the general wellbeing of the planet through a lineup of original oat products. (http://www.oatly.com/)... Visa mer
Oatly was founded back in the 1990s and is based on Swedish research from Lund University. The company’s patented enzyme technology copies nature’s own process and turns fibre rich oats into nutritional liquid food that is perfectly designed for humans. Today, the Swedish company remains independent and dedicated to upgrading the lives of individuals and the general wellbeing of the planet through a lineup of original oat products. (http://www.oatly.com/)

THE OATLY WAY

Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. And because health and sustainability are so close to our heart, we are more than just another food company - we are a lifestyle company. Our growth is fast - and accelerating. More and more people choose to switch to a plant-based diet for the sake of their health and the planet. With headquarters in Malmö and production in Sweden and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

WHAT’S IN IT FOR YOU?

This is a great opportunity for a senior project manager and/or manager, to join Oatly and get to utilize all experience in leading top level projects, connecting operations and innovation - making things happen. If your knowledge and experience capital is anchored in all elements of a fast pace food company, spanning from innovation to supply and production, this could very well be your next challenge.

THE ROLE

As a project product manager you have overall responsibility for the successful initiation, planning, design, execution, monitoring, controlling and closure of projects. You will have the opportunity to lead and run projects that contribute to the overall growth of the Oatly company. This will be multifunctional and complex projects, related to launching new categories of products, or complex NPD launches, from the manufacturing and supply chain scope.

You will be the one to ask penetrating questions, detect unstated assumptions and resolve conflicts, as well as using more general management skills. Key duties will be bringing different experts together, in order to deliver a robust proposal and recommendation to take the right strategic decisions on executive level.

Doing so by connecting all the different processes and department in to one scope and project. Creating buy in in the organization, from down to top level. Eliminating the silo thinking mindset. You will have the chance to be the bridge, bringing people together to work towards common goals and deliverables. Processes and departments involved are Innovation, Sourcing, Technology, Finance, Commercial, Production and Supply chain.

This position could be based remote from Sweden, but will then require travel to Sweden 1-2 times a month once this is possible again.

WHO YOU ARE

To be happy and succeed in the role, we hope to see you check the following boxes:

- Education in food technology or correlative relevant field
- Experience in food production and FMCG
- A minimum of 10 years’ experience in project management


- Excellent project management skills with a proven track record in similar type of projects
- Broad business knowledge, understanding business triggers and processes
- Good balance of technical, financial and commercial knowledge and experience
- Fluent in English, oral and written


If you really want to wow us, you also bring experience in production and/or supply chain, with a clear connection to innovation.

As a person you have a let’s do mentality, minted with openness and respectfulness. You will bring seniority and authority in your role as project manager. We see that you have a great

understanding in the process of decision making and how to influence all levels of the company to reach mutual understandings. You are balanced between structure and creativity, with the ability to handle a fast changing sometimes chaotic environment. You are someone who takes ownership and delivers. As well as a people person, with a great ability to connect with people and connect others. A pioneer who can add value with your experience and who has the ambition to take things to the next level.

YOUR APPLICATION

We welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. If you have the curiosity, passion and collaborative spirit, work with us, and let’s do this together! It will be fun! Please apply at the latest on 2021-04-25.

In this recruitment Oatly is working with Randstad, so if you have any questions please contact recruitment consultant Karolina Andersson on karolina.andersson@randstad or 0705736613. Visa mindre

Product Engineer

About the job The Resident Product Engineer will be responsible for technical specification access and interpretation, permanent and temporary change approval, data analysis, PPAP approval and general technical support for the operation. About BorgWarner BorgWarner is driven by people who thrive on growing their professional skills and maintaining a disciplined focus on results. We are proud of our product leadership, tradition of innovation and our abili... Visa mer
About the job
The Resident Product Engineer will be responsible for technical specification access and interpretation, permanent and temporary change approval, data analysis, PPAP approval and general technical support for the operation.

About BorgWarner
BorgWarner is driven by people who thrive on growing their professional skills and maintaining a disciplined focus on results. We are proud of our product leadership, tradition of innovation and our ability to achieve superior performance. We are always working to enhance the potential of our company and our employees.

BorgWarner is a company of innovators – independent thinkers who share a passion for the latest vehicle technology, enjoy working in a fast-paced, collaborative environment, and desire to play a key role in transforming the transportation landscape. We engage this talented group of employees with meaningful work, amazing technologies and an atmosphere that respects diversity and rewards excellence. With offices all over the world we offer opportunities to grow both personally and professionally.

As Resident Product Engineer, your Key Accountabilities are:
o Access and understanding of Teamcenter PLM software
o Provide technical guidance on print and specification interpretation and ensure alignment with global design requirements
o Understanding of Geometric Dimensioning and Tolerancing (GD&T) and associated measurement methods
o Align stakeholders and approve permanent change requests using the BW process (PDSCR in Teamcenter)
o Align stakeholders and approve temporary change requests using the BW process (TCR/P on ICE)
o Ensure organized and documented change implementation process is followed in the operation
o Review and approve Production Trial Run (PTR) results
o Review and approve Production Part Approval Process (PPAP) submissions for components and subassemblies and ensure all agreed upon criteria for change implementation is complete.

Profile and Background
Education & Experience:
o B.S. Mechanical or Electrical Engineering
o 5 years of engineering experience preferred
o Experience with electric motors and IC engines
o Mechanical Aptitude/Technical background
o Self-directed/self motivated
o Good follow through skills with the ability to coordinate projects from start to completion.
o Excellent written and verbal communication skills.
o Customer contact experience
o Product and Program Launch experience

Preferred Software/ Hardware and General Training:
o MS Office ( Excel/Word/PowerPoint /Project)
o Teamcenter – PLM software
o Root Cause Analysis and/or 8D Problem Solving
o Technical Writing
o DFMEA
o Electric motor design

Preferred BorgWarner Competencies:
o Decision Quality
o Customer Focus
o Drive for Results
o Attention to Detail
o Interpersonal Savvy
o Listening
o Problem Solving
o Priority Setting
o Teamwork

Please apply by register your CV and your application as soon as possible. The selection process is ongoing.

About Dreamwork
We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 9001. Visa mindre