Lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Landskrona

Se lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Landskrona. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Landskrona som finns hos arbetsgivaren.

Kundsupport / Planerare till framgångsrika CAMI Access – Landskrona

Ansök    Sep 4    Standby Workteam AB    Orderplanerare
CAMI är en ledande aktör inom områdesskydd och högsäkerhet. Vi projekterar och installerar grindar, stängsel, pollare och passersystem i södra Sverige och Danmark. Vi utvecklar och producerar även egna automatiska grindar med styrsystem. Företaget ligger utanför Landskrona i ägda lokaler. Vår verksamhet präglas av kundfokus, långsiktighet, kvalitet och kompetens. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder som kommer tillbaka till... Visa mer
CAMI är en ledande aktör inom områdesskydd och högsäkerhet. Vi projekterar och installerar grindar, stängsel, pollare och passersystem i södra Sverige och Danmark. Vi utvecklar och producerar även egna automatiska grindar med styrsystem. Företaget ligger utanför Landskrona i ägda lokaler. Vår verksamhet präglas av kundfokus, långsiktighet, kvalitet och kompetens. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder som kommer tillbaka till oss tack vare vår förmåga att leverera det vi lovar. CAMI Group består av tre verksamheter med en total omsättning på drygt 100 MSEK och ca 40 anställda. Läs mer om oss på: www.cami.se


Kundsupport / Planerare till framgångsrika CAMI Access – Landskrona


Trivs du i korselden och gillar du när det händer saker? Har du hög servicekänsla, är bra på att lösa problem och trivs du med många kontaktytor? Har du dessutom en administrativ ådra? Då är detta något för dig! På CAMI erbjuds du ett roligt och omväxlande arbete i högt tempo. Du blir del av ett trevligt gäng på ett expansivt och framgångsrikt bolag med HQ i Landskrona.
Du agerar kontaktyta mot kunden där du tar emot kundsupportärenden och registrerar, planerar och koordinerar dessa. I din roll har du ett nära samarbete med arbetsledning, servicetekniker och sälj. Verksamheten är transaktionsintensiv så rollen passar dig som gillar när det händer mycket!
På CAMI erbjuds du en spännande roll på ett växande Landskronaföretag!

Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Kundservice, mottagning av kundärende
Registrering av serviceärenden via telefon och e-post
Planering av produktion och fältservice
Intern koordinering, allmänt internt stöd
Övrig kundsupport



Din Profil:
Som person är du social med hög servicekänsla. Du är flexibel, driven och företagsam och gillar ett högt tempo. CAMI söker dig som har en positiv inställning och som trivs i en roll där du får tänka självständigt och ta egna initiativ.
Du har erfarenhet av planering och kundsupport, gärna från liknande roll inom bygg- eller tillverkande företag. Körkort är ett krav. Teknisk bakgrund är meriterande och truck-kort är meriterande. Du hanterar obehindrat Office-programmen och har en tydlig administrativ ådra. Du talar god engelska.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering på huvudkontoret i Asmundtorp utanför Landskrona. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar CAMI med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan via länken. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, på 0709-60 53 72.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chief Commercial Officer - CCO

Ansök    Jul 9    Oresund Drydocks AB    Offertingenjör
Oresund DryDocks är Sveriges största varv och ligger strategiskt beläget vid Landskronas kust. Vårt varv är utrustat för att hantera ett brett utbud av fartygsreparationer, ombyggnader och underhållstjänster. Från rutininspektioner till komplexa översynsprojekt erbjuder Oresund DryDocks heltäckande lösningar för att säkerställa säkerhet och effektivitet för fartyg. Chief Commercial Officer - CCO Är du redo för en unik möjlighet att ta plats i Sveriges stör... Visa mer
Oresund DryDocks är Sveriges största varv och ligger strategiskt beläget vid Landskronas kust. Vårt varv är utrustat för att hantera ett brett utbud av fartygsreparationer, ombyggnader och underhållstjänster. Från rutininspektioner till komplexa översynsprojekt erbjuder Oresund DryDocks heltäckande lösningar för att säkerställa säkerhet och effektivitet för fartyg.
Chief Commercial Officer - CCO
Är du redo för en unik möjlighet att ta plats i Sveriges största varv? Vill du vara med och leda och utveckla verksamhetens kommersiella framgångar i en dynamisk och internationell miljö? Då är detta rollen för dig! Ta rodret som vår nya Chief Commercial Officer - CCO!

Oresund DryDocks är Sveriges ledande varv med en passion för innovation, kvalitet och hållbarhet. Vårt team på ca 100 engagerade medarbetare från hela världen arbetar i högt tempo för att leverera exceptionella resultat till våra kunder. Nu söker vi en erfaren och resultatinriktad CCO som vill vara med och forma vår framtid.
Rollen som CCO...
Som vår nya CCO har du det övergripande ansvaret för att utveckla och driva företagets kommersiella strategi. Du leder avdelningen för Marketing, Sales & Estimation och arbetar strategiskt för att säkra orderingång, bygga starka kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter. I rollen ingår även att analysera marknadstrender, konkurrenssituation och kundbehov för att säkerställa att vi är konkurrenskraftiga och relevanta.
Dina huvudsakliga ansvarsområde...

Utveckla och implementera företagets kommersiella strategi


Marknadsanalys och affärsutveckling


Ledning och coaching av teamet för att nå uppsatta mål


Budgetansvar, förhandlingar och avtal med nyckelkunder


Bygga och underhålla relationer med kunder, partners och andra intressenter


Säkerställa att försäljningsmål och projektplaner följs


Optimera processer för ökad effektivitet och samarbete mellan avdelningar


Delta i estimeringsarbetet för att säkerställa lönsamhet och kundkrav


Vi söker dig som…
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av kommersiellt ledarskap inom försäljning, estimation och affärsutveckling – gärna från varvsindustrin eller liknande bransch. Du har en relevant Maritim högskoleutbildning och/eller exempelvis ekonomi, marknadsföring eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift, och har goda IT-kunskaper.
För att lyckas och trivas...
Dina personliga egenskaper och kompetenser är avgörande för oss. Vi är en sammansvetsad grupp där arbetsmiljön präglas av en vänlig och positiv atmosfär med både humor och starkt engagemang. För att lyckas och trivas tror vi att du:

Driven och resultatorienterad


Stark kommersiell och analytisk förmåga


Positiv, pragmatisk och pedagogisk


Utmärkt förhandlare med god kommunikationsförmåga


Samarbetsvillig men också självgående och initiativrik


Vi erbjuder dig…
Varje dag möter vi nya möjligheter och utmaningar. Hos oss får du ett omväxlande och stimulerande arbete i en internationell och vänlig arbetsmiljö. Du blir en viktig del av ett engagerat team i en bransch med stora möjligheter att påverka och utvecklas. Vi värdesätter varje medarbetares insats och strävar efter att skapa en arbetsplats där du kan växa både personligt och professionellt.

Är du rätt person för oss...
Låter detta som en spännande utmaning? Tveka inte – ansök idag! Skicka ditt CV eller LinkedIn-profil via denna portal. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Peter Andersson, tillförordnad CEO, på [email protected] eller +46 70-678 67 09.
Bli en del av vårt framgångsrika team och ansök idag! Visa mindre

Sommarjobb | Administratör till kundtjänst

Är du en ansvarsfull och noggrann person som är på jakt efter ett roligt jobb i sommar? Nu söker vi på SST NET efter en administratör till vår kundtjänstavdelning. Som en del av vårt team kommer du att assistera kundtjänstavdelningen med diverse administrativa uppgifter. Det kan exempelvis innebära hantering av ordrar i vårt system samt registrering av onlinebeställningar. Placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i centrala Landskrona. Kort om tjän... Visa mer
Är du en ansvarsfull och noggrann person som är på jakt efter ett roligt jobb i sommar? Nu söker vi på SST NET efter en administratör till vår kundtjänstavdelning.
Som en del av vårt team kommer du att assistera kundtjänstavdelningen med diverse administrativa uppgifter. Det kan exempelvis innebära hantering av ordrar i vårt system samt registrering av onlinebeställningar. Placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i centrala Landskrona.


Kort om tjänsten
Timanställning på heltid, 100%
Sommarjobb juni, juli och augusti
Arbetstid måndag-fredag, kl. 8-17



Krav för tjänsten
Tillgänglig 2 juni-29 augusti
Avslutad gymnasieutbildning



Meriterande
Erfarenhet av administrativt arbete, gärna från kundtjänst


Vem är du?
För att kunna bli en del av vårt team ser vi gärna att du är strukturerad i ditt arbete samt tar ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter. Vidare strävar du efter att balansera noggrannhet med effektivitet. Vi ser gärna att du har en god arbetsmoral samt är duktiga på att hålla tider.


Vilka är vi?
Sedan starten av vårt moderbolag Svensk Säkerhetstjänst (SST) år 1956, har vår värdegrund kunnat sammanfattas av att ”frihet är att slippa oroa sig”. SST NET är dotterbolag till SST och är mobiloperatören som frigör din tid. SST NET riktar in sig på telekommunikation och säkerhetstjänster samt hårdvara via vårt systerbolag SST LISA.


Din ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan till oss för att ta chansen att bli en del av vårt team. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan, då vi planerar att tillsätta tjänsten under maj månad.
Har du frågor och funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Nicole Svensson på [email protected] eller 073-177 19 13.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Produktionsadministratör Landskrona

Ansök    Maj 26    Manpower AB    Orderadministratör
Vi på Manpower söker nu en produktionsadministratör som vill vara en del av ett inspirerande team. Du kommer att stödja produktionen genom att hantera administrativa uppgifter och säkerställa att allt löper smidigt. Start 9juni Om rollen Huvuduppgiften i denna roll är att registrera materialcertifikat och koppla dem till rätt order. Dessutom kommer du att stödja övrig produktion med beställningar och inköp samt sammanställa rapporter. Uppdraget är i Lan... Visa mer
Vi på Manpower söker nu en produktionsadministratör som vill vara en del av ett inspirerande team. Du kommer att stödja produktionen genom att hantera administrativa uppgifter och säkerställa att allt löper smidigt.

Start 9juni

Om rollen

Huvuduppgiften i denna roll är att registrera materialcertifikat och koppla dem till rätt order. Dessutom kommer du att stödja övrig produktion med beställningar och inköp samt sammanställa rapporter. Uppdraget är i Landskrona och är tidsbestämt (preliminärt 3-6 månader), men kan komma att förlängas under perioden.

Din profil

För att passa i rollen som produktionsadministratör behöver du ha kunskaper i:

* Engelska och svenska i både tal och skrift.
* Officepaket, framför allt i Excel.
* Affärssystem

Meriterande är det om du har erfarenhet från:

* SAP, gärna med inriktning materialcertifikats hantering.
* Ritningsläsning

Vi söker en noggrann och självgående person som är flexibel och stresstålig. Du är strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt, vilket gör dig till en värdefull tillgång för vårt team

Om Manpower

Manpower är Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag med ett brett nätverk av arbetsgivare över hela landet. Genom vårt omfattande lokala och globala kontaktnät kan vi erbjuda ett stort utbud av spännande jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Oavsett om du söker heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna, får du som konsult hos oss en personlig konsultchef som stödjer dig i din utveckling och tillsammans med dig arbetar för att du ska nå dina mål.



Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Lindgren via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Produktionsadministratör Dagtid

Om tjänsten Vi söker en noggrann och effektiv produktionsadministratör med god organisatorisk förmåga för att hantera administrativa uppgifter inom produktionsmiljön. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med olika datasystem (gärna SAP) och vara van vid att koordinera och följa upp produktionsflödet. I rollen ingår att registrera materialcertifikat där du dokumenterar och arkiverar information om materialets egenskaper och ursprung. Framöver kommer ... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker en noggrann och effektiv produktionsadministratör med god organisatorisk förmåga för att hantera administrativa uppgifter inom produktionsmiljön. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med olika datasystem (gärna SAP) och vara van vid att koordinera och följa upp produktionsflödet.

I rollen ingår att registrera materialcertifikat där du dokumenterar och arkiverar information om materialets egenskaper och ursprung. Framöver kommer man även få hjälpa till med inköp och rapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av ritningsläsning och tidigare erfarenheter av material certifikat.



Start: Omgående start
Dagtid: 07.00-15.45 (med flex)
Tjänsten är ett heltids uppdrag minst fram tills årsskiftet.



Din profil
Som person ser vi gärna att dina styrkor är flexibel, självständig, strukturerad och kvalitetsmedveten. Att tidvis arbeta under tidspress inga problem för dig.

Krav:
Officepaketet – framför allt Excel
God engelska och svenska i tal och skrift
Vana av arbete i affärssystem
God administrativ förmåga

Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar men kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!


Om Ikett Personalpartner AB
Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb.

Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän.

Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund.

På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot.

Hos oss får du:
Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund.
Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen.
Möjlighet till utveckling.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Visa mindre

Materialplanerare

Ansök    Okt 9    Bravura Sverige AB    Orderplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Mer information ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Arbetsuppgifter:

I rollen som materialplanerare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa smidiga materialflöden inom ditt ansvarsområde och att proaktivt övervaka leveranser och säkerställa att de anländer enligt avtalad tid.

I huvudsak handlar ditt uppdrag om att säkerställa så det material som används i produktionen är din roll att se till att de finns tillgängliga i enlighet med interna regler. Du kommer att samarbeta nära produktionsplanerare för att koordinera materialavrop och hantera eventuella brister i materialförsörjningen jämfört med planerad produktion. Om problem inte kan lösas på egen hand, är du ansvarig för att eskalera dem till din chef för åtgärder.

Ditt arbete som materialplanerare är viktig för försörjningskedjans effektivitet och framgång. Du förväntas agera snabbt och ansvarsfullt för att hantera materialflöden och säkerställa att alla interna riktlinjer och förfaranden följs.

• Beställning och uppföljning av material enligt interna riktlinjer
• Proaktiv uppföljning och säkerställande av leveranser i tid
• Samarbete med produktionsplanerare och hantering av materialbrister vid behov

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll
• Relevant utbildning inom logistik eller planering
• Flytande svenska och engelska, både tal och skrift
• God datorvana

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du tycker om att samarbeta, att lyssna på vad andra har att säga och du tycker att resultatet blir som bäst när ni jobbar tillsammans.
Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du håller alltid din deadline. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs, men du kan också fatta bra beslut när det saknas underlag. Du som söker är noggrann och detaljorienterad, du ser alltid till att leverera med kvalitet och resultat.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kågeröd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Order Execution Coordinator

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation You will be working wi... Visa mer
At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation
You will be working with Cooling systems products for standard projects. We are looking for an eager engineer and problem solver who realizes collaboration is the key for success. You will be part of a team where we work together to deliver upgrades and new functionality to existing equipment. The work consists of collaboration in project teams with members from all over the world. Many assignments consist of a customer site visit to implement and verify the solutions we design, which means there is ample opportunity for global collaboration. The office is located in Landskrona, Sweden.
Your responsibilities
You will be implementing solutions for order execution and order registration
Your responsibility includes production planning in order handling
Collaborating with a broader team of like-minded co-workers and experts to give the best results to our customers
Handling customers is the most important task for this role.
You will be involved in project management and coordination with a team
Living Hitachi Energy Core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business

Your background
It is?beneficial if?you have previously worked with order execution
Required knowledge in engineering, planning, order execution with a sales background
It is advantageous if you have previous experience in project management with SAP or equivalent
Equally important is your inner drive, and ability to get things done. For us, that means that you are a driven problem solver who eagerly takes on new tasks and enjoys the challenges of engineering
Required strong communication skills in English, competency in Swedish is also necessary

More about us
We welcome your application until the 31st of January, 2023. Applications will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled in a shorter timeline.
Recruiting Manager - Peter Nilsson, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position.?Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen:?Erik Grahn, +46 107 38 68 71; Ledarna:?Christer Fridlund, +46?107-38?29?12. All other questions should be directed to Talent Acquisition Partner – Michael Blomberg, [email protected]
Hitachi Energy is a global technology leader that is advancing a sustainable energy future for all. We serve customers in the utility, industry and infrastructure sectors with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, we pioneer technologies and enable the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. We are advancing the world’s energy system to become more sustainable, flexible, and secure whilst balancing social, environmental, and economic value. Hitachi Energy has a proven track record and unparalleled installed base in more than 140 countries. Headquartered in Switzerland, we employ around 40,000 people in 90 countries and generate business volumes of approximately $10 billion USD. www.hitachienergy.com Visa mindre

Strukturerad och serviceinriktad projektplanerare för underhåll och repa...

Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbr... Visa mer
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 200 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 550 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge.

Vi söker Dig som tycker om ansvar, är engagerad, strukturerad, drivande, har hög servicenivå och är van att leverera resultat. Du kan arbeta både självständigt och i grupp samt är van vid högt tempo och varierande arbetsuppgifter.

I rollen som planerare ansvarar du för underhåll och reparationsorder. Du hanterar offerter, order, planering av produktion, leveranser och lagernivåer. Du har mycket kontakt både med kunder och med våra systerbolag i Europa. Du är Supply Chain avdelningens representant i olika underhållsprojekt. Långsiktighet blandat med flexibilitet för att hålla våra leveranstider blir din vardag. Du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Kompetenskrav

Vi sätter höga krav på att du har dokumenterad erfarenhet av kundservice, planering och/eller projektarbete. Har du dessutom utbildning inom sales eller produktionsplanering är detta ett plus. Du har en mycket god förmåga att hantera det stora informationsflödet samt breda området från offert till leverans som planering för service och reparationer innebär. Du har god datorvana och är van att arbeta med planeringsverktyg, gärna Movex/M3 och Excel. Flytande i svenska och engelska är även ett krav då vi arbetar i en internationell miljö.

Du hanterar en bred flora av teknikprodukter och måste ha viss förmåga att sätta dig in i dess funktioner. Du har dokumenterad erfarenhet av kund och/eller leverantörskontakter.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med önskad tillsättning snarast möjligt. Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Project Planning Manager Lisbeth Sjöberg, ([email protected]) Skicka in din ansökan snarast, urval och intervjuer sker i slutet av augusti.

Visste du att:

Vi har flextid

Här får alla anställda massage på plats

Vi står för kostnaden för dina läkarbesök och du får gå på arbetstid

Vi har ett gym på arbetsplatsen

Vi erbjuder gratis kaffe och varma drycker

Vi erbjuder förmånscykelcykel

Förmodligen de trevligaste kollegorna du kan hitta

Vi gillar frukt och äter 600kg i månaden Visa mindre

Materialplanerare till Landskrona

Ansök    Okt 4    Randstad AB    Orderplanerare
Arbetsbeskrivning Brinner du för att arbeta med och utveckla logistikflöden? Har du dessutom några års arbetslivserfarenhet inom området? Vi söker just nu en materialplanerare till en av våra kunder.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på tränin... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att arbeta med och utveckla logistikflöden? Har du dessutom några års arbetslivserfarenhet inom området? Vi söker just nu en materialplanerare till en av våra kunder. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
En av våra kunder söker just nu en materialplanerare som vill vara med och vidareutveckla deras lokala organisation för materialplanering. I rollen som materialplanerare hos vår kund kommer du vara involverad och/eller drivande i logistiska utvecklingsprojekt men även arbeta med uppföljning av leverantörer och möta kundbehov. Leverantörerna finns globalt och engelska används därmed dagligen i arbetet. Ditt arbete kommer bland annat innebära att: 
Sköta leveransplaner mot leverantörerna via affärssystemet 
Styra EDI uppsättning mot nya leverantörer 
Leveransbevakning och utvärdering av leverantörerna 
Tät kommunikation med europeiska och kinesiska leverantörer 
Följa upp och styra lagernivåer för komponenter 
Skapa volymprognoser tillsammans med inköp 
Vidareutveckling och ständiga förbättringar av processen 


Arbetstider
Heltid från och med 2021-11-15 till och med 2022-08-31. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

Kvalifikationer
Minst två års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik & Supply Chain, alternativt industriell ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Goda datorkunskaper och kännedom i affärssystem
Goda kunskaper i svenska samt engelska

För att lyckas i rollen behöver du har en grundläggande förståelse för logistikflöden i en producerande verksamhet. Du behöver vara lösningsorienterad och drivande i ditt arbeta där du utvecklar ditt arbete för att nå bästa möjliga resultat. Du är självgående men tycker det är roligt och har en förmåga att samarbeta tillsammans med andra. För att lyckas i rollen tror vi även att du är stabil och trygg även i mer stressfyllda och pressade situationer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-10-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Olivia Josefsson, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Materialplanerare till Barry Callebaut

Ansök    Okt 18    Bravura Sverige AB    Orderplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbeta... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Barry Callebaut. Det kan finnas möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Barry Callebaut är en ledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter, från kakaobönan till den finaste chokladprodukten. De har sitt huvudkontor i Zürich och har mer än 12 000 anställda i mer än 40 länder över hela världen. Med över 190 års erfarenhet av chokladdrycker och tre fabriker i Europa, är Barry Callebaut världens ledande tillverkare av specialkakao. Hela Barry Callebaut har mer än 60 fabriker i världen. Barry Callebaut erbjuder en utmanande, dynamisk samt internationell arbetsmiljö med stora möjligheter att ta stort ansvar. I Sverige har Barry Callebaut två fabriker, i Mjölby och Kågeröd. I Kågeröd där Barry Callebaut tillverkar alla huvudbaserade drycker, arbetar idag ca 100 medarbetare varav 55 i fabriken. På Barry Callebaut genomsyras arbetet av ledorden: kundfokus, passion, entreprenörskap, teamkänsla och integritet. Som medarbetare på Barry Callebaut i Kågeröd blir du del av en kultur som kännetecknas av att tänka utanför boxen och initiativ till att hitta nya lösningar. Ditt bidrag i det, att bygga upp strukturer och processer och ta en ledande roll i förändring kommer vara centralt för vår tillväxtresa!

Arbetsuppgifter:

I rollen som Materialplanerare arbetar du i ett team om fem personer. Tillsammans med dem är du ansvarig för samordning och genomförande av alla aktiviteter relaterade till planering och upphandling av råvaror och förpackningsmaterial, samt säkerställer att produktionslinjen har tillgång till den mängd material och råvaror som krävs i det kort- och långsiktiga arbetet. Mot bakgrund av prognostiserade kvantiteter arbetar du med att ta fram en försörjningsplan för produktionsanläggningen i Kågeröd, Sverige, och Lippstadt, Tyskland, och för externa dialoger med leverantörer kring framtagandet av dessa. Du förväntas även identifiera och presentera möjligheter att förbättra leveranskedjan från start till slut och agera initiativtagande i detta.

I samband med den veckovisa och dagliga planeringen av material och inköp kommer du ha nära interna dialoger med bland annat ordermottagningen, produktionen och lagerverksamheten. Du rapporterar vidare till Supply Chain Manager och arbetar i affärssystemet SAP.

• Avrop på råvaror och förpackningsmaterial för fabriken i Kågeröd och Lippstadt, Tyskland
• Koppla samman råvaru- och förpackningsmaterialflödet mellan leverantörens lager och Barry Callebauts produktionslinje

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 1–2 års erfarenhet av liknande arbete
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Erfarenhet av affärssystemet SAP är obligatoriskt
• Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

För att trivas och lyckas i rollen har du en naturlig kommunikativ förmåga samt har lätt för att skapa och bibehålla relationer på alla nivåer, såväl inom organisationen som utanför. Genom din proaktivitet och flexibilitet skapar du ständiga förbättringar och bidrar med ett positivt arbetsklimat och ser ett stort värde i att samarbeta. Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt. Vidare tycker du att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Naturligt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker på ett självgående sätt. Du är således duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda.

Övrig information:

Start: Omgående, med fördel max 1 månads uppsägningstid
Plats: Kågeröd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Materialplanerare, material planner, logistikkoordinator, supply chain, fmcg, sap, heltid, konsultuppdrag, orderplanering Visa mindre

Planner Industrial Seals, Landskrona

Ansök    Jul 22    AB SKF    Orderplanerare
Har du erfarenhet av supply chain och inköp? Trivs du i en miljö med utmaningar och högt tempo? Då kan du vara vår nästa… Planerare för Industrial Seals SKF - Materialplanering tätningar från externa och interna leverantörer SKF Seals ESP Sweden är en organisation i SKF Seals affärsenhet med fokus på tätningar för industriella applikationer. Vi är ett dedikerat team på 32 personer i Landskrona som söker en planerare till vår Seals Externally Sourced Pr... Visa mer
Har du erfarenhet av supply chain och inköp? Trivs du i en miljö med utmaningar och högt tempo? Då kan du vara vår nästa…


Planerare för Industrial Seals SKF -
Materialplanering tätningar från externa och interna leverantörer


SKF Seals ESP Sweden är en organisation i SKF Seals affärsenhet med fokus på tätningar för industriella applikationer. Vi är ett dedikerat team på 32 personer i Landskrona som söker en planerare till vår Seals Externally Sourced Product-enhet i Landskrona.
Befattningen som planerare är en nyckelposition i vår organisation som säkrar relationen med våra säljenheter och våra leverantörer. Tillsammans med övriga i teamet har du en direkt påverkan på vår tillväxt och framgång.


Ditt dagliga arbete
• Planera och beställa produkter från leverantörer
• Arbeta med offerterförfrågningar till leverantörerna
• Följa leverantörernas leveransprecision
• Hantera dagliga frågor med leverantörerna
• Daglig kontakt med kundserviceorganisationer


Vi tror att du som söker har
• Erfarenhet av Supply Chain och inköp
• Erfarenhet att arbeta i affärssystem och Microsoft Office
• Vana av affärsförhandlingar är meriterande


Du kommer trivas här om du är/har
• Resultatorienterad med affärs- och kundfokus
• Serviceinriktad och strukturerad, med förmåga att hantera och trivas med olika arbetsuppgifter i ett högt tempo
• God kommunikationsförmåga och är flytande i båda engelska och svenska
• God samarbetsförmåga


I denna tjänst får du möjlighet att kombinera fördelarna med att jobba i det lokala teamet i Landskrona och samtidigt vara en del av ett internationellt och välfungerande företag i en global och dynamisk miljö.


Ytterligare information
Placering: Landskrona. Lokalt kontrakt.
Du kommer att rapportera till Anders Löfgren, chef ESP Sweden.


Är du intresserad?
…och motsvarar profilen vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att besöka den infogade länken, senast den 2022-08-07. Visa mindre

Offertingenjör/ Projektingenjör / Kalkylator till Skruva Teknik

Ansök    Dec 27    Bravura    Offertingenjör
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmö... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Skruva Teknik AB i Bjuv, med anor sedan 1970-talet, är en mekanisk verkstad inriktad på legotillverkning av stålprodukter i korta serier. Deras specialitet är att tillverka avancerade skruvtransportörer som kombinerar extremt lång livslängd och snäva toleranser. De tillverkar även andra stålkonstruktioner och gör kompletta maskinmontage. Skruva Teknik har är ca 35 anställda och omsätter 80–90 miljoner. För mer info se www.skruvateknik.se

Skruva Teknik har för avsikt att investera i en karusellsvarv under kommande år vilket kommer innebära nya kundsamarbeten och projekt för företaget.

Arbetsuppgifter:

I din roll som offertingenjör arbetar du i huvudsak med prissättning och offertframställning av företagets tillverkning. I förlängningen kommer du även räkna och ha projektansvar för de arbeten som är kopplade till karusellsvarven.
Arbetet är av en varierande karaktär men fokus ligger på följande arbetsuppgifter.
• Kalkylering och ansvar för offertskrivning
• Viss Produktionsberedning
• Uppföljning
• Kundkontakt
Du rapporterar till platschef utöver det har du täta kontakter med övriga på kontoret, personal ute i produktionen och har en nära dialog med kund.

Profil:

• Flerårig erfarenhet av bearbetande industri med fokus på skärande
• Tidigare erfarenhet där du räknat på priser
• Goda kunskaper av att arbeta i Monitor
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN (meriterande)
• Tidigare arbete med karusellsvarv (meriterande)

Vi söker efter dig som är en utmärkt lagspelare med en prestigelös inställning till dina medarbetare och som alltid erbjuder en hjälpande hand vid behov. Du uppskattar att arbeta nära affären och söker aktivt nya möjligheter till att skapa nya samarbeten. Att ta egna initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter ser du som motiverande. Vidare ser du möjligheter i förändring och uppskattar en variationsrik arbetsdag.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Bjuv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: offertingenjör, projektingenjör, kalkylator, beredare, industri, monitor, LEAN, bearbetande industri, pris, Bjuv, heltid Visa mindre

Offertingenjör/ Projektingenjör / Kalkylator till Skruva Teknik

Ansök    Jan 7    Bravura    Offertingenjör
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmö... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Skruva Teknik AB i Bjuv, med anor sedan 1970-talet, är en mekanisk verkstad inriktad på legotillverkning av stålprodukter i korta serier. Deras specialitet är att tillverka avancerade skruvtransportörer som kombinerar extremt lång livslängd och snäva toleranser. De tillverkar även andra stålkonstruktioner och gör kompletta maskinmontage. Skruva Teknik har är ca 35 anställda och omsätter 80–90 miljoner. För mer info se www.skruvateknik.se

Skruva Teknik har för avsikt att investera i en karusellsvarv under kommande år vilket kommer innebära nya kundsamarbeten och projekt för företaget.

Arbetsuppgifter:

I din roll som offertingenjör arbetar du i huvudsak med prissättning och offertframställning av företagets tillverkning. I förlängningen kommer du även räkna och ha projektansvar för de arbeten som är kopplade till karusellsvarven.
Arbetet är av en varierande karaktär men fokus ligger på följande arbetsuppgifter.
• Kalkylering och ansvar för offertskrivning
• Viss Produktionsberedning
• Uppföljning
• Kundkontakt
Du rapporterar till platschef utöver det har du täta kontakter med övriga på kontoret, personal ute i produktionen och har en nära dialog med kund.

Profil:

• Flerårig erfarenhet av bearbetande industri med fokus på skärande
• Tidigare erfarenhet där du räknat på priser
• Goda kunskaper av att arbeta i Monitor
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN (meriterande)
• Tidigare arbete med karusellsvarv (meriterande)

Vi söker efter dig som är en utmärkt lagspelare med en prestigelös inställning till dina medarbetare och som alltid erbjuder en hjälpande hand vid behov. Du uppskattar att arbeta nära affären och söker aktivt nya möjligheter till att skapa nya samarbeten. Att ta egna initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter ser du som motiverande. Vidare ser du möjligheter i förändring och uppskattar en variationsrik arbetsdag.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Bjuv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: offertingenjör, projektingenjör, kalkylator, beredare, industri, monitor, LEAN, bearbetande industri, pris, Bjuv, heltid Visa mindre

Materialplanerare till Landskrona

Ansök    Sep 14    Randstad AB    Orderplanerare
Arbetsbeskrivning Brinner du för att arbeta med och utveckla logistikflöden? Har du dessutom några års arbetslivserfarenhet inom området? Vi söker just nu en materialplanerare till en av våra kunder.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på tränin... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att arbeta med och utveckla logistikflöden? Har du dessutom några års arbetslivserfarenhet inom området? Vi söker just nu en materialplanerare till en av våra kunder. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
En av våra kunder söker just nu en materialplanerare som vill vara med och vidareutveckla deras lokala organisation för materialplanering. I rollen som materialplanerare hos vår kund kommer du vara involverad och/eller drivande i logistiska utvecklingsprojekt men även arbeta med uppföljning av leverantörer och möta kundbehov. Leverantörerna finns globalt och engelska används därmed dagligen i arbetet. Ditt arbete kommer bland annat innebära att: 
Sköta leveransplaner mot leverantörerna via affärssystemet 
Styra EDI uppsättning mot nya leverantörer 
Leveransbevakning och utvärdering av leverantörerna 
Tät kommunikation med europeiska och kinesiska leverantörer 
Följa upp och styra lagernivåer för komponenter 
Skapa volymprognoser tillsammans med inköp 
Vidareutveckling och ständiga förbättringar av processen 


Arbetstider
Heltid från och med 2021-11-15 till och med 2022-08-31. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

Kvalifikationer


Minst två års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik & Supply Chain, alternativt industriell ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Goda datorkunskaper och kännedom i affärssystem
Goda kunskaper i svenska samt engelska

För att lyckas i rollen behöver du har en grundläggande förståelse för logistikflöden i en producerande verksamhet. Du behöver vara lösningsorienterad och drivande i ditt arbeta där du utvecklar ditt arbete för att nå bästa möjliga resultat. Du är självgående men tycker det är roligt och har en förmåga att samarbeta tillsammans med andra. För att lyckas i rollen tror vi även att du är stabil och trygg även i mer stressfyllda och pressade situationer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Olivia Josefsson, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Offertingenjör/ Projektingenjör / Kalkylator till Skruva Teknik

Ansök    Dec 11    Bravura    Offertingenjör
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmö... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Skruva Teknik AB i Bjuv, med anor sedan 1970-talet, är en mekanisk verkstad inriktad på legotillverkning av stålprodukter i korta serier. Deras specialitet är att tillverka avancerade skruvtransportörer som kombinerar extremt lång livslängd och snäva toleranser. De tillverkar även andra stålkonstruktioner och gör kompletta maskinmontage. Skruva Teknik har är ca 35 anställda och omsätter 80–90 miljoner. För mer info se www.skruvateknik.se

Skruva Teknik har för avsikt att investera i en karusellsvarv under kommande år vilket kommer innebära nya kundsamarbeten och projekt för företaget.

Arbetsuppgifter:

I din roll som offertingenjör arbetar du i huvudsak med prissättning och offertframställning av företagets tillverkning. I förlängningen kommer du även räkna och ha projektansvar för de arbeten som är kopplade till karusellsvarven.
Arbetet är av en varierande karaktär men fokus ligger på följande arbetsuppgifter.
• Kalkylering och ansvar för offertskrivning
• Viss Produktionsberedning
• Uppföljning
• Kundkontakt
Du rapporterar till platschef utöver det har du täta kontakter med övriga på kontoret, personal ute i produktionen och har en nära dialog med kund.

Profil:

• Flerårig erfarenhet av bearbetande industri med fokus på skärande
• Tidigare erfarenhet där du räknat på priser
• Goda kunskaper av att arbeta i Monitor
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN (meriterande)
• Tidigare arbete med karusellsvarv (meriterande)

Vi söker efter dig som är en utmärkt lagspelare med en prestigelös inställning till dina medarbetare och som alltid erbjuder en hjälpande hand vid behov. Du uppskattar att arbeta nära affären och söker aktivt nya möjligheter till att skapa nya samarbeten. Att ta egna initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter ser du som motiverande. Vidare ser du möjligheter i förändring och uppskattar en variationsrik arbetsdag.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Skruva Teknik.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Bjuv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: offertingenjör, projektingenjör, kalkylator, beredare, industri, monitor, LEAN, bearbetande industri, pris, Bjuv, heltid Visa mindre