Lediga jobb som Redovisningsassistent i Landskrona

Se lediga jobb som Redovisningsassistent i Landskrona. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Landskrona som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsekonom

Ansök    Apr 28    SJR in Sweden AB    Redovisningsassistent
Långt uppdrag för dig som självgående ekonom! Om tjänsten Hos vår kund i Landskrona möts du av ett sammansvetsat team som stöttar och lyfter varandra. Ekonomiavdelningen består av en redovisningschef och två erfarna ekonomiassistenter – och nu letar de efter en ny lagspelare genom ett föräldravikariat på 1år. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du har en viktig plats i ekonomiteamet och kommer att bli ansvarig för det löpande ekonomiarbetet för deras två dotter... Visa mer
Långt uppdrag för dig som självgående ekonom!

Om tjänsten
Hos vår kund i Landskrona möts du av ett sammansvetsat team som stöttar och lyfter varandra. Ekonomiavdelningen består av en redovisningschef och två erfarna ekonomiassistenter – och nu letar de efter en ny lagspelare genom ett föräldravikariat på 1år.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du har en viktig plats i ekonomiteamet och kommer att bli ansvarig för det löpande ekonomiarbetet för deras två dotterbolag.
- Löpande bokföring
-Leverantörsreskontra med bland annat matchning av PO-nr
-Avstämningar & månadsrapportering
-Hantering av rapporter och deklarationer till skatteverket
-Samarbeta med teamet för att optimera ekonomiprocesser

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Samtidigt är du en lagspelare med en positiv inställning och god kommunikationsförmåga.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Relevant utbildning/erfarenhet inom ekonomi/redovisning
• Erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar
• Kunskap om rapportering och Skatteverkets krav
• Inte rädd för att testa nya system och reda ut fel som kan uppstå


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-09.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-38.jpg Visa mindre

Redovisningsekonom

Långt uppdrag för dig som självgående ekonom! Om tjänsten Hos vår kund i Landskrona möts du av ett sammansvetsat team som stöttar och lyfter varandra. Ekonomiavdelningen består av en redovisningschef och två erfarna ekonomiassistenter – och nu letar de efter en ny lagspelare genom ett föräldravikariat på 1år. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du har en viktig plats i ekonomiteamet och kommer att bli ansvarig för det löpande ekonomiarbetet för deras två dotter... Visa mer
Långt uppdrag för dig som självgående ekonom!

Om tjänsten
Hos vår kund i Landskrona möts du av ett sammansvetsat team som stöttar och lyfter varandra. Ekonomiavdelningen består av en redovisningschef och två erfarna ekonomiassistenter – och nu letar de efter en ny lagspelare genom ett föräldravikariat på 1år.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du har en viktig plats i ekonomiteamet och kommer att bli ansvarig för det löpande ekonomiarbetet för deras två dotterbolag.
- Löpande bokföring
-Leverantörsreskontra med bland annat matchning av PO-nr
-Avstämningar & månadsrapportering
-Hantering av rapporter och deklarationer till skatteverket
-Samarbeta med teamet för att optimera ekonomiprocesser

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Samtidigt är du en lagspelare med en positiv inställning och god kommunikationsförmåga.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Relevant utbildning/erfarenhet inom ekonomi/redovisning
• Erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar
• Kunskap om rapportering och Skatteverkets krav
• Inte rädd för att testa nya system och reda ut fel som kan uppstå


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-25.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-38.jpg Visa mindre

Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Är du en Ekonomiassistent som vill du jobba med ett prestigelöst gäng och tycker det är kul med siffror? Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du se hit! Här erbjuds du en deltidstjänst på 60% men som eventuellt kan bli 100% på sikt

Arbetsuppgifter:
Som Ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta med leverantör- och kundreskontra samt sköta vissa avstämningar och diverse kontorsuppgifter.

Om dig:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet av Excel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Du är en självständig, noggrann och företagsam person. Du trivs där det händer mycket och har inget emot förändringar. Vidare, är du kommunikativ, lättsam och jordnära som person.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid(60%) Placering i Landskrona. Start enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsassistent med inriktning systemadministration

Som redovisningsassistent får du naturligt en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. I denna rollen gör du gör skillnad genom att hitta förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter i systemlösningarna. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning och inköp med drift, utveckling och stöd. Ett av avdelningens uppdrag är att hålla samman stadens... Visa mer
Som redovisningsassistent får du naturligt en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. I denna rollen gör du gör skillnad genom att hitta förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter i systemlösningarna. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning och inköp med drift, utveckling och stöd. Ett av avdelningens uppdrag är att hålla samman stadens redovisningsprocess.
Vi söker en redovisningsassistent med inriktning systemadministration till den centrala redovisningsenheten. Redovisningsenheten tillhör ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av ekonomikompetens samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer framför allt att arbeta med administration och löpande underhåll av vårt ekonomisystem Unit4 ERP (före detta Agresso). Löpande bokföring, påminnelsehantering och andra förekommande ekonomiuppgifter ingår även i denna roll. Avdelningen är en central stödjande och ledande funktion till stadens övriga verksamheter och ansvarar även för att utbilda organisationen i korrekt redovisning. Detta är en roll där du kommer att ha kontakt med andra inom staden.

Arbetsuppgifterna inkluderar att:
• Samverka med vår systemförvaltare.
• Hantera stadens integrationer.
• Registerunderhåll, ex upplägg av nya användare.
• Systemunderhåll, ex enklare felsökningar.
• Support till alla förvaltningar.
• Löpande bokföring.
• Ansvara för påminnelsehanteringen avseende leverantörsfakturor.
• Vara behjälplig vid inkassohantering avseende kundfakturor.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ekonomi eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
• Erfarenhet att administrera större ekonomisystem.
• Ett par års erfarenhet av att arbeta med redovisning eller som ekonomiassistent.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper inom Officepaketet.

Meriterande
• Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av Unit4ERP, BI verktyg

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort intresse för digitalisering, utveckling och känner dig trygg inom redovisningsområdet. I din arbetsroll är du noggrann, strukturerad, värdesätter god kundservice med hög kvalitet. Som person är du lyhörd, prestigelös, kommunikativ och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer. Du ser värdet i att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förmåga och motivation att genomföra fattade beslut i verksamheten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Haldex söker en Redovisningsassistent (AP/AR)

Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig g... Visa mer
Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig genom ett innovativt forsknings- och utvecklingsarbete som skapat banbrytande tekniska fordonslösningar. Idag fokuseras utvecklingen på säkerhet och på framtidens elektrifierade och uppkopplade tunga fordon. Haldex verksamhet är global med cirka 2 000 medarbetare i 19 länder. Vi ingår i SAFHOLLAND-koncernen.

Vi söker nu en Redovisningsassistent (AP/AR)

Vill du vara en viktig spelare i vårt ekonomiteam i Landskrona, bestående av 5-6 personer? Vi söker en redovisningsassistent med högt driv och god förmåga att planera och prioritera. Att tillhöra ekonomifunktionen på Haldex handlar om att vara bäst på det vi gör i ett högt tempo men vi har samtidigt roligt på vägen! Du förväntas bidra med finansiell kunskap och arbetet innebär framför allt administration av leverantörs- och kundkonton, betalningar och avstämningar.

Som anställd hos Haldex förväntas du dela Haldex värderingar samt vara engagerad och resultatdriven med att bidra i de kontinuerliga förbättringar som sker med tillämpning av Haldex Way och våra 4C (Challenge, Collaborate, Commit & Deliver och Celebrate).

Arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden
- Administration av leverantörsskulder och kundfordringar
- Utfärda fakturor till kunder
- Hantera betalningar och bokföring av betalningar
- Administration av godkännandeflöden och rättigheter
- Krav- och kredithantering
- Kassaflödesrapportering
- Avstämning av bank- och balanskonton
- Bokslutsaktiviteter

Mera om tjänsten
Registrering av leverantörsreskontra är för närvarande outsourcad till tredje part. Rollen har möjligheter att växa till att bli en ledare för de outsourcade aktiviteterna. Förutom att arbeta med dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer du även att arbeta som backup inom andra ekonomiområden.

Vem är du?
Du har 2 till 3-års erfarenhet av att arbeta i ekonomiteam med kundfordringar eller leverantörsskulder. Fördel att ha en examen i ekonomi. Du har ett affärstänkande och kan förklara de beslut du fattar på ett pedagogiskt sätt. Du anpassar dig lätt, är prestigelös och ödmjuk. Som professionell väljer du att arbeta proaktivt, vara samarbetsvillig och utmana det konventionella. Du har god kunskap om hela Officepaketet, särskilt Excel och det är meriterande om du har arbetat i AX12, SAP eller Medius tidigare. Du talar flytande svenska samt engelska.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV och ditt personliga brev till [email protected] (rubrik "ansökan Redovisningsassistent") så snart som möjligt dock senast den 19 mars. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta Ekonomichef Donald Billing på [email protected]. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

Ekonomiassistent/redovisningsassistent inom AP sökes i Landskrona!

Vill du ta dig an ett sommarjobb inom AP? Vill du utveckla dina kunskaper och arbeta med leverantörskontra på vår kunds ekonomiavdelning? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är ett spännande och växande företag som bemöter energiutmaningar i världen genom att utveckla, tillverka och sälja energieffektiva lösningar. söker vi nu en De söker nu en ekonomiassistent/redovisningsassistent inom AP i Landskrona. I dagsläget har två personer som arbetar med lever... Visa mer
Vill du ta dig an ett sommarjobb inom AP? Vill du utveckla dina kunskaper och arbeta med leverantörskontra på vår kunds ekonomiavdelning? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är ett spännande och växande företag som bemöter energiutmaningar i världen genom att utveckla, tillverka och sälja energieffektiva lösningar. söker vi nu en De söker nu en ekonomiassistent/redovisningsassistent inom AP i Landskrona. I dagsläget har två personer som arbetar med leverantörskontra på deras ekonomiavdelning och behöver då en semestervikarie. Arbetsuppgifterna består av att registrera och kontera leverantörsfakturor.

Du kommer ingå i ett engagerad team men även interagera med kollegor från andra avdelningar och få ta del av deras utvecklande och sprudlande arbetsmiljö.

StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandoidat kommer arbeta som uthyrd medarbetare till vår kund.

Din profil
Vi ser att du har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi alternativt en tids erfarenhet inom området som ett komplement till en gymnasieexamen inom ekonomi.

Vi anser det vara ett krav med viss erfarenhet av leverantörsfakturahantering. Det är fördelaktigt om du studerat redovisning.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel och att det är meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll.

Som person är du analytisk och har ett öga för detaljer. Du har detaljorienterad och besitter ett lugn. Du är nyfiken och vill ständigt lära och utforska nya möjligheter. Att vara väl organiserad och strukturerad är för dig en självklarhet samtidigt som du besitter ett flexibelt mindset. Du kan arbeta självständigt men tar alltid laget före jaget - service mot både interna och externa medarbetare är en naturlig del av din personlighet.

Är du personen vi söker? Välkommen med din ansökan! Vi kommer tillsätta så fort vi finner rätt kandidat.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Redovisningsassistent

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksa... Visa mer
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en redovisningsassistent till ekonomiavdelningen.
Ekonomiavdelningen utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av ekonomikompetens samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har naturligt en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning och inköp med drift, utveckling och stöd. Ett av avdelningens uppdrag är att hålla samman stadens redovisningsprocess.

Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med bland annat löpande bokföring, betalningar, intern- och extern fakturering, behörighetsadministration för våra bankkontakter, påminnelser, automat- och förslagskonteringar, att upprätthålla attestliggaren, delta vid boksluten samt andra förekommande ekonomiuppgifter. Avdelningen är en central stödfunktion till stadens övriga verksamheter och ansvarar även för att utbilda organisationen i korrekt redovisning. Detta är en roll där du kommer att ha kontakt med andra inom staden.

Personliga egenskaper:
• Du känner dig trygg i din kunskap inom redovisning
• Du trivs i din roll som redovisningsassistent.
• Du är noggrann, strukturerad, effektiv och initiativtagande
• Du är lösningsfokuserad
• Du brinner för att leverera kundservice och kvalitet.
• Du är lyhörd, prestigelös, kommunikativ och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer.
• Du brinner för förbättringsarbete i syfte att stödja verksamhetens behov.
• Du ser värdet i att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förmåga och motivation att genomföra fattade beslut i verksamheten

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ekonomi eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
• Ett par års erfarenhet av att arbeta med redovisning eller som ekonomiassistent
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Officepaketet

Meriterande
• Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av Unit4ERP, BI verktyg





ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre