Lediga jobb som Arbetsledare inom lager och terminal i Landskrona

Se lediga jobb som Arbetsledare inom lager och terminal i Landskrona. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Landskrona som finns hos arbetsgivaren.

Affärsorienterad Technical Spare Parts Specialist till BCC AB

Ansök    Aug 19    Poolia AB    Reservdelsansvarig
Vill du vara med på en spännande resa i ett framgångsrikt, väletablerat och växande företag? Vill du arbeta brett inom reservdels- och eftermarknadsområdet i en internationell miljö? Vill du kombinera din tekniska kompetens med försäljning och kundservice? BCC AB i Landskronas framgång beror på kunniga och engagerade medarbetare, marknadsledande produkter, positiv atmosfär och goda långsiktiga kundrelationer. BCC AB som befinner sig i en tillväxtfas sök... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa i ett framgångsrikt, väletablerat och växande företag? Vill du arbeta brett inom reservdels- och eftermarknadsområdet i en internationell miljö? Vill du kombinera din tekniska kompetens med försäljning och kundservice?

BCC AB i Landskronas framgång beror på kunniga och engagerade medarbetare, marknadsledande produkter, positiv atmosfär och goda långsiktiga kundrelationer.

BCC AB som befinner sig i en tillväxtfas söker nu en affärsorienterad och kundinriktad Technical Spare Parts Specialist till vår eftermarknadsavdelning. Du har ett starkt driv och en professionell framtoning. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst med många kontakter i ett bolag som kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och en närhet till sina kunder.

Ditt huvudansvar som Technical Spare Parts Specialist blir att driva, utveckla och ansvara för försäljningen av reservdelar till våra kunder och partners globalt.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med eftermarknadsteamet och också stödja kunder i frågor kring reservdelar, garantiärenden och tekniska konsultationer. Rollen innebär både självständigt arbete och samverkan inom ett dynamiskt team där kundnöjdhet och service står i fokus.

I dina ansvarsområdet ingår:
• Driva, utveckla och ansvara för försäljningen av reservdelar och komponenter
• Hantering av offerter och order
• Kundkontakt och support i eftermarknadsrelaterade frågor
• Medverka vid utvecklingsprojekt inom reservdels- och eftermarknadsområdet
• Stödja After Market Manager

Tjänsten rapporterar till After Market Manager.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som Reservdelsansvarig, Reservdelsäljare, Servicetekniker, Teknisk säljare, Innesäljare eller att du har praktisk erfarenhet av maskinteknik. Har du en teknisk utbildning ser vi positivt på detta.

Du trivs med att arbeta nära med slutkunder och partners samt du vill tillföra ett tydligt kundvärde i samarbetena.

Om du har tidigare erfarenhet i en internationell miljö av reservdelsförsäljning i en industriell eller teknisk miljö (B2B) är det meriterande.

Vi vill att du har en bred teknisk kunskap. Kunskap om mekanik, automation, pneumatik och/eller el är meriterande. Kan du läsa och förstå ritningar och sprängskisser är det värdefullt.

Rollen kräver flytande svenska i tal och skrift och goda kunskaper i teknisk engelska i både tal och skrift. Behärskar du ytterligare ett språk som exempelvis spanska, portugisiska, tyska eller franska är det mycket positivt.

Du har goda IT-kunskaper i affärssystem (vi använder Pyramid) och Officepaketet (främst Excel).

Vi söker dig som är en driven och resultatinriktad person som trivs med att arbeta i ett team men också har förmåga att ta egna initiativ. Du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad med ett stort affärssinne. Vidare är du proaktiv, inlyssnande, lösningsinriktad och kundorienterad.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
BCC Plant the Planet designar, tillverkar och förser plantproducenter över hela världen med all nödvändig utrustning. Vår affärsidé utgår från kundens behov och bygger på långt driven kundanpassning. En viktig styrka i BCC är därför att hitta kompletta lösningar både för små och stora företag. Detta står i centrum för verksamheten på vårt huvudkontor i Landskrona.

BCC är den ultimata och kompletta partnern för maskinbaserade plantskolesystem. Vi utvecklar, tillverkar och säljer skräddarsydda kompletta maskinsystem eller enskilda maskiner för odling av alla typer av grödor för kunder över hela världen. BCC är världsledande inom skogsföryngringskoncept och en växande aktör inom plantproduktion för kunder i segmenten agri- och hortikultur.

Vi omsatte 2024 ca 230 Mkr och är 48 anställda.

Läs mer på https://www.bccab.com


Vi erbjuder dig
==========
• En spännande och internationell arbetsmiljö
• Möjlighet att utvecklas inom försäljning och eftermarknad
• Ett engagerat team med hög teknisk kompetens Visa mindre

Teamledare lager Landskrona - Heltid

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en person som har ett öga för detaljer och vill utvecklas? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som teamledare hos en av våra kunder i Landskrona. Tjänsten startar enligt överenskommelse. Som teamledare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att p... Visa mer
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en person som har ett öga för detaljer och vill utvecklas? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss!
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som teamledare hos en av våra kunder i Landskrona. Tjänsten startar enligt överenskommelse.
Som teamledare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens.
Som teamledare är du även ansvarig för personalen under ditt skift. Det innefattar även att ta emot bokningar och hantera personal.
Arbetsuppgifter:
Leda, styra och motivera personalen i produktionen
Ansvara för personal och bokningar
Säkerställ rätt bemanning på plats
Följa upp mål och mätetal
Vara med och bidra i produktionen

Om dig:
Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig, ansvarsfull och noggrann. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit från tidigare arbetsliv. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande.
Kravprofil:
Tidigare erfarenhet av liknande roll som teamledare

Meriterande:
B-körkort
Truckkort A+B
Erfarenhet av arbete med skjutstativstruck
Erfarenhet av arbete med motviktstruck



Arbetstider: Mån-fre - 07:00-16:00
Arbetsplats: Landskrona
Start: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex! Visa mindre

Teamledare lager Landskrona - Heltid

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en person som har ett öga för detaljer och vill utvecklas? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som teamledare hos en av våra kunder i Landskrona. Tjänsten startar enligt överenskommelse. Som teamledare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att p... Visa mer
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en person som har ett öga för detaljer och vill utvecklas? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss!
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som teamledare hos en av våra kunder i Landskrona. Tjänsten startar enligt överenskommelse.
Som teamledare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens.
Som teamledare är du även ansvarig för personalen under ditt skift. Det innefattar även att ta emot bokningar och hantera personal.
Arbetsuppgifter:
Leda, styra och motivera personalen i produktionen
Ansvara för personal och bokningar
Säkerställ rätt bemanning på plats
Följa upp mål och mätetal
Vara med och bidra i produktionen

Om dig:
Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig, ansvarsfull och noggrann. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit från tidigare arbetsliv. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande.
Kravprofil:
Tidigare erfarenhet av liknande roll som teamledare

Meriterande:
B-körkort
Truckkort A+B
Erfarenhet av arbete med skjutstativstruck
Erfarenhet av arbete med motviktstruck



Arbetstider: Mån-fre - 07:00-16:00
Arbetsplats: Landskrona
Start: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex! Visa mindre

Vikarierande förman med vana av motviktstruck

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pål... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.

Krav
•Ha arbetat i SAP
• Innehar truckkort A+B
• Kunna starta omgående
• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport
•Goda kunskaper i svenska

Meriterande
• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman
• B-körkort och tillgång till bil

Villkor
Start: Omgående
Ort: Landskrona
Arbetstider: 07-16
Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.

Ansökan
Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande förman med vana av motviktstruck

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pål... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.

Krav
•Ha arbetat i SAP
• Innehar truckkort A+B
• Kunna starta omgående
• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport
•Goda kunskaper i svenska

Meriterande
• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman
• B-körkort och tillgång till bil

Villkor
Start: Omgående
Ort: Landskrona
Arbetstider: 07-16
Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.

AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande förman till populärt produktionslager

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålas... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.Krav• Innehar truckkort A+B• Kunna starta omgående• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport•Goda kunskaper i svenskaMeriterande• Ha arbetat i SAP• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman• B-körkort och tillgång till bilVillkorStart: OmgåendeOrt: LandskronaArbetstider: 07-16Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängningDin profilVi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman/lagerchef. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande förman till populärt produktionslager

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålas... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.Krav• Innehar truckkort A+B• Kunna starta omgående• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport•Goda kunskaper i svenskaMeriterande• Ha arbetat i SAP• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman• B-körkort och tillgång till bilVillkorStart: OmgåendeOrt: LandskronaArbetstider: 07-16Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängningDin profilVi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman/lagerchef. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare till Dagab Landskrona

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättni... Visa mer
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Arbetsledare på Dagab i Landskrona säkerställer du att matvaror kommer ut i tid och med bra kvalitet till våra butiker runt om i landet. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att leda och fördela arbetet tillsammans med dina kollegor på skiftet och du kommer ansvara för en arbetsgrupp på c:a 15-20 lagermedarbetare. I rollens övergripande ansvarsområden innefattas såväl personal- och arbetsmiljöansvar som ansvar för kvalitet och att den dagliga driften flyter på optimalt. Arbetsuppgifterna i det dagliga arbetet varierar mycket från en dag till en annan, och du kan förvänta dig en vardag som innehåller allt från bemanningsplanering, löpande uppföljning av personal och personalärenden till avdelningsmöten, facklig samverkan och systematiskt arbetsmiljöarbete. Avdelningens nyckeltal är främst kopplade till produktivitet och kvalitet, och i rollen som Arbetsledare är det viktigt att löpande utveckla både dina medarbetare och arbetssätt för att alltid bli bättre, både som individ och organisation.

Det här förväntar vi oss
Vi söker dig som naturligt sprider en positiv energi och som har ett genuint intresse för att bygga relationer med människorna i din omgivning. I rollen som Arbetsledare är det viktigt att kunna arbeta tillsammans med många olika personer och för dig handlar ett gott samarbete om att kunna kompromissa, ge och ta hjälp, och att vara orädd för att både förmedla och ta emot feedback. Då vi hela tiden strävar efter att förbättra vår service till butikerna, så att butikshyllorna aldrig står tomma, är det viktigt att du är flexibel i din roll och snabbt kan anpassa dig till förändrade förutsättningar. Det är inte ovanligt att du behöver hantera svåra samtal, något som ställer krav på att vara modig, ta tag i problem och våga fatta obekväma beslut. Som person uppskattar du att äga ditt ansvar vilket ofta resulterar i att du självständigt driver dina frågor framåt, aktivt letar efter förbättringsåtgärder och jobbar hårt för att nå de mål du satt upp för dig själv och andra.

Erfarenhet och kunskaper
Svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av lager och logistik i en jämförbar verksamhet
Erfarenhet av ansvarsuppdrag i någon form
Meriterande med erfarenhet av ledarskap och personalansvar
Positivt med tidigare erfarenhet av att arbeta kvällsskift.
Utbildning eller erfarenhet inom arbetsrätt, arbetsmiljöarbete, facklig samverkan mm. är meriterande.
Du arbetar obehindrat i Office-paketet


Det här erbjuder vi
Hos Dagab blir du en del av ett sammansvetsat team av kollegor som arbetar i ett samhällsviktigt uppdrag med fokus på hållbarhet. Då vi är verksamma i en stabil bransch som är mindre känslig för konjunkturer innebär det trygga anställningsvillkor. Samtidigt är det viktigt för oss med såväl bra balans mellan jobb och privatliv, som goda ergonomiska förutsättningar och möjlighet att växa inom både din roll och i organisationen.
Vi har riktigt bra förmåner och erbjuder bland annat:
Rabatt hos våra kedjor och butiker
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Subventionerade lunchkuponger
Utbildning och utveckling via vår interna akademi


Omfattning: Tillsvidare
Tillträde: Enlig överenskommelse.
Arbetstider: tvåskift
Lön: Månadslön. Övriga tillägg enligt kollektivavtal

Vi tillämpar drogtest och personlighetstest i samband med rekryteringen.

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Anders Persson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-09-30. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.

För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.
Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood

Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

Om Dagab Inköp & Logistik
Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 74 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB:s Large Cap-lista.

Dagab är en del av Axfood, vårt gemensamma uppdrag hittar du om du klickar här. Visa mindre

Jabadabado AB söker lageransvarig med personalansvar

Ansök    Jan 26    Jabadabado AB    Arbetsledare, lager
Om företaget Jabadabado är ett svenskt ledande varumärke inom leksaker och babyartiklar. Vi erbjuder högkvalitativa produkter med hög designgrad. Företaget omsätter cirka 50 miljoner kronor på årsbasis, och har ambitiösa tillväxtplaner för de kommande åren. Vi finns i dagsläget på ett fyrtiotal marknader runt om i världen. 2021 förvärvades Jabadabado av företagsgruppen Bare Collective. Om tjänsten Du kommer ha det övergripande ansvaret för vårt lager oc... Visa mer
Om företaget
Jabadabado är ett svenskt ledande varumärke inom leksaker och babyartiklar. Vi erbjuder högkvalitativa produkter med hög designgrad. Företaget omsätter cirka 50 miljoner kronor på årsbasis, och har ambitiösa tillväxtplaner för de kommande åren. Vi finns i dagsläget på ett fyrtiotal marknader runt om i världen. 2021 förvärvades Jabadabado av företagsgruppen Bare Collective.


Om tjänsten
Du kommer ha det övergripande ansvaret för vårt lager och personalen som arbetar där. Du kommer jobba mycket nära våra andra avdelningar och det är därför av yttersta vikt att du är en lagspelare som känner igen dig i vårt värdeord GEMENSKAP. Du ansvarar för planeringen av lagrets arbete och för att upprätthålla och förbättra struktur och ordning tillsammans med dina medarbetare. Dessutom gör du sedvanliga lageruppgifter som packning av order, mottagande av gods, inventering, fakturering, och diverse administrativa uppgifter. Eftersom du har personalansvar ser vi att du som söker måste ha god förmåga att leda och coacha andra. På Jabadabado arbetar ett sammansvetsat team på 12 personer med högt i tak och nära till beslut. Vi hjälps åt att skapa en trivsam arbetsmiljö och det är därför viktigt att du är beredd att ta dig an alla typer av arbetsuppgifter som kan uppstå i det lilla bolaget. Arbetstid förlagd mellan 7.00-15.30. Du rapporterar direkt till företagets Affärsområdeschef.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ett urval av dina viktigaste ansvarsområden:
· Personalansvar för fast och inhyrd personal (totalt ca 1-2 personer)
· Planera och strukturera det dagliga arbetet på lagret
· Upprätthålla struktur och ordning på lagret med medarbetarna
· Packa order, fakturera, och boka frakter
· Ta emot och skicka gods
· Ansvara för att krav enligt FSC-certifiering efterlevs på lagret
· Beställa förbrukningsmaterial
· Ansvara för inventarier så som truckar och tekniska hjälpmedel
· Planera och genomföra inventering


Erfarenhet
Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna och vi letar efter en medarbetare som med sitt driv och sin struktur är redo att ta ansvar för Jabadabados lager. För att lyckas i rollen vill vi att du:
· Har erfarenhet av lagerarbete
· Har haft personalansvar eller annan erfarenhet av att leda och coacha
· Har god datorvana och grundläggande kunskap i office-paketet
· Kommunicerar på flytande engelska i både tal och skrift
· Har god fysik då arbetet tidvis är fysiskt krävande


Personliga egenskaper vi tror är viktiga för denna roll:
· Självgående med hög energinivå
· Noggrann och ordningsam
· Prestigelös
· Lösningsorienterat förhållningssätt
· Lagspelare som gillar att arbeta i ett team


Meriterande
· B-körkort
· Truckkort
· Erfarenhet från, och förståelse kring, ’småbolagskultur’


Tjänsten är en provanställning på 6 månader som övergår i tillsvidareanställning på 100% med start snarast. Placering på vårt huvudkontor i Landskrona.


Sista ansökningsdatum
2024-02-18 (Annonsen kan komma att plocka bort tidigare så vänta inte med din ansökan)
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Vikarierande förman till populärt produktionslager

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålas... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.Krav• Innehar truckkort A+B• Kunna starta omgående• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport•Goda kunskaper i svenskaMeriterande• Ha arbetat i SAP• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman• B-körkort och tillgång till bilVillkorStart: OmgåendeOrt: LandskronaArbetstider: 07-16Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängningDin profilVi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman/lagerchef. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande förman till populärt produktionslager

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålas... Visa mer
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och optimal resurshantering för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer att skötainleverans, orderplock, allmän lagerhantering samtav- och pålastning av lastbil/container.Krav• Innehar truckkort A+B• Kunna starta omgående• Ha tidigare erfarenhet av lastning/lossning och beställning av transport•Goda kunskaper i svenskaMeriterande• Ha arbetat i SAP• Tidigare erfarenhet av arbete som lagerchef/tjänsteman• B-körkort och tillgång till bilVillkorStart: OmgåendeOrt: LandskronaArbetstider: 07-16Omfattning: Heltid, vikariat till och med november med möjlighet till förlängningDin profilVi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, helst som förman/lagerchef. Som person är du initiativtagande och harvana av att drivalagerarbete och daglig drift.AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

AB Banan-Kompaniet söker en Arbetsledare

Ansök    Mar 10    AB Banan-Kompaniet    Arbetsledare, lager
AB Banan-Kompaniet söker en Arbetsledare Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta. Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona. Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggr... Visa mer
AB Banan-Kompaniet söker en
Arbetsledare

Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta.
Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona.


Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggrann och driven arbetsledare till vår lagerverksamhet i Landskrona.

Rollbeskrivning
Banan-Kompaniet är ett litet lager med stort hjärta där ett gott samarbete, flexibilitet och positiv laganda gör skillnaden varje dag! Som arbetsledare kommer du att delta i mogningsprocessen av bananer, inventering, kontroll av inkommande gods på varumottagningen samt planering av det dagliga flödet in och ut. I rollen förekommer också kolliplock samt bearbetning av pallar efter kundkrav- och önskemål vilket kräver god fysisk styrka.

Krav och egenskaper
Truckkörkort A och B
Lagspelare med god samarbetsförmåga
Driven och initiativtagande
Intresserad och engagerad i att lära sig om produkten och verksamheten
Noggrann och ansvarsfull
Inte rädd för att hugga i där det behövs och vara flexibel
Meriterande om du har vana av lagerarbete inom frukt & grönt
Meriterande om du har hållit på med någon lagidrott
Erfarenhet av motviktstruck är ett plus


Arbetstider: 2-skift vardagar + arbetspass var 4e helg
Anställningsform: Provanställning 6 månader med chans till tillsvidare anställning.
Sista ansökningsdag: 2023-04-30
Frågor kring tjänsten hänvisas till: Lagerchef Gabriel Söndergaard [email protected]
Ansökan skickas till: [email protected]

Din ansökan bör innehålla ett CV samt Personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Vid ansökan, ange "Arbetsledare i Landskrona" i ämnesraden. Visa mindre

Lagerchef

Om oss Trioworld Landskrona ingår i Trioworldkoncernen. Här tillverkar vi förpackningslösningar i plast till hygien-, pappers- och livsmedelsindustrin. Våra kunder, som  är marknadsledande inom sina respektive segment, ställer allt större krav på kvalitet i kombination med hållbara förpackningslösningar i återvunnet plastmaterial. Eftersom vi ligger långt fram i den utvecklingen ger det oss fördelar gentemot exempelvis konkurrenter i lågkostnadsländer. ... Visa mer
Om oss


Trioworld Landskrona ingår i Trioworldkoncernen. Här tillverkar vi förpackningslösningar i plast till hygien-, pappers- och livsmedelsindustrin. Våra kunder, som  är marknadsledande inom sina respektive segment, ställer allt större krav på kvalitet i kombination med hållbara förpackningslösningar i återvunnet plastmaterial. Eftersom vi ligger långt fram i den utvecklingen ger det oss fördelar gentemot exempelvis konkurrenter i lågkostnadsländer.


Rollen


Som lagerchef har du det operativa ansvaret för en effektiv och kvalitativ leveranslogistik. Tillsammans med dina medarbetare och den interna organisationen säkerställer du att vi håller leveransprecisionen till våra kunder. Du är duktig på att planera, skapa struktur och ordning och reda i verksamheten, helt enkelt ligga steget före och förbereda för både kort och långsiktiga utmaningar. Du ansvarar för att utveckla både medarbetare och arbetsmetoder, vilket kräver en god förståelse för både produktions- och logistikprocesser.


Arbetsuppgifter


- Planera, leda och följa upp den dagliga lagerverksamheten, säkerställa en säker och effektiv logistik med lossning och lastning av gods och att transporterna går iväg i tid


- Administration, transportplanering/bokning och fakturahantering


- Utveckla interna rutiner, metoder och arbetssätt


- Driva ständiga förbättringar och effektiviseringar med hjälp av WCM och 5S


- Analysera och följa upp avvikelser för verksamheten


- Personal- och arbetsmiljöansvar för ett team bestående av sju medarbetare


 - Stödja, stärka och skapa engagemang i teamet och bidra till vi når våra mål  


Relevant bakgrund


-Gymnasieutbildning alt KY-utbildning med logistik- eller transportinriktning


-Flerårig erfarenhet från lager, logistik, transportplanering


-Erfarenhet från tillverkningsindustri är meriterande


-Goda IT-kunskaper samt administrativ förmåga


-God engelska i tal och skrift, talar du även andra språk är det meriterande


Personliga egenskaper


-Analytisk, strukturerad, lösningsorienterad, gillar att arbeta praktiskt när det behövs


-Kommunikativ och driven ledare


-Drivs av att hitta förbättringar och effektiviseringar


-Din erfarenhet av att leda medarbetare och team har utvecklat dig till en mogen ledare med tillgång till en bred verktygslåda


-God logisk förmåga, beslutsamhet och handlingskraft, du kan omsätta tanke och idé till handling och resultat och driva lagerverksamhetens utveckling i enligt med de affärsstrategiska målen


Mer information


Tjänsten är på heltid med tillträde snarast möjligt. Du använder formuläret till höger för att söka tjänsten. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Visa mindre

AB Banan-Kompaniet söker en Arbetsledare

Ansök    Maj 24    AB Banan-Kompaniet    Arbetsledare, lager
Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta. Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona. Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggrann och driven arbetsledare till vår lagerverksa... Visa mer
Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta.
Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona.




Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggrann och driven arbetsledare till vår lagerverksamhet i Landskrona.


Rollbeskrivning
Banan-Kompaniet är ett litet lager med stort hjärta där ett gott samarbete, flexibilitet och positiv laganda gör skillnaden varje dag! Som arbetsledare kommer du att delta i mogningsprocessen av bananer, inventering, kontroll av inkommande gods på varumottagningen samt planering av det dagliga flödet in och ut. I rollen förekommer också kolliplock samt bearbetning av pallar efter kundkrav- och önskemål vilket kräver god fysisk styrka.


Krav och egenskaper
• Truckkörkort A och B
• Lagspelare med god samarbetsförmåga
• Driven och initiativtagande
• Intresserad och engagerad i att lära sig om produkten och verksamheten
• Noggrann och ansvarsfull
• Inte rädd för att hugga i där det behövs och vara flexibel
• Meriterande om du har vana av lagerarbete inom frukt & grönt
• Meriterande om du har hållit på med någon lagidrott
• Erfarenhet av motviktstruck är ett plus


Arbetstider: 2-skift vardagar + arbetspass var 4e helg
Anställningsform: Provanställning 6 månader med chans till tillsvidare anställning.
Sista ansökningsdag: 2023-07-31
Ansökan skickas till: [email protected]


Din ansökan bör innehålla ett CV samt Personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.


Vid ansökan, ange "Arbetsledare i Landskrona" i ämnesraden. Visa mindre

Fulfilment Coordinator

Do you want to work with e-commerce fulfilment in a top modern automated warehouse for one of the fastest growing fashion e-commerce brands in the world? Then this might be the right opportunity for you. We are currently looking for a new fulfilment coordinator for our Swedish warehouse in Landskrona. As our fulfilment coordinator you will be responsible for the daily operations in our warehouse in Landskrona, making sure that orders are shipped to cust... Visa mer
Do you want to work with e-commerce fulfilment in a top modern automated warehouse for one of the fastest growing fashion e-commerce brands in the world? Then this might be the right opportunity for you. We are currently looking for a new fulfilment coordinator for our Swedish warehouse in Landskrona.



As our fulfilment coordinator you will be responsible for the daily operations in our warehouse in Landskrona, making sure that orders are shipped to customers in time and with a high quality. You will be part of a high performing team, creating innovative ways to provide the best service to our customers in an efficient and sustainable way. You will be responsible for planning the daily work together with our service provider and following up on performance, quality and costs. In addition to that, you will also be driving development projects together with other departments at NA-KD and with external suppliers.



This position is based in Landskrona with occasional travels to our HQ in Gothenburg. You will be working closely with and reporting to our Head of Fulfillment. You will become a member of the NA-KD Operations team which consist of Fulfilment, Last Mile, Inbound and Customer Care.



Your Future

- Forecast and plan daily operations in the warehouse together with our service provider
- Following up on daily and long term performance in terms of capacity, productivity, quality and costs
- Following AutoStore (automation) performance, identify improvement areas and contribute to continuous improved performance in the warehouse
- Responsible for contact with other external suppliers (IT, facility etc.) and following up on performance and costs
- Follow and control cost levels for the warehouse
- Be the ‘go-to’ person for all questions regarding the warehouse. Developing the communication and processes between the warehouse and other departments within NA-KD
- Support and lead development projects together with service providers, other external providers and other departments within NA-KD. This could be process development, WMS (IT) projects, adding new carriers, customer satisfaction driven projects etc.
- Ordering material and negotiating prices




Your Past & Skills

- 2 years experience in fulfilment/warehousing/logistics. Experience from e-commerce, fashion and/or retail is a plus
- Experience from working with AutoStore and/or any other warehouse automation is a big plus
- Experience from working in Manhattan Scale and/or any other WMS system is a big plus
- Analytical skills and ability to think outside the box, troubleshoot problems and be solution oriented
- Great communications skills and ability to handle several stakeholders
- Passion for continuous learning and development, willing to constantly self-learn and share ideas or re-invent
- Basic knowledge from working in Excel is a requirement
- You can see yourself in a high growth and fast moving environment






Location

Landskrona, Sweden, with occasional travels to our HQ in Gothenburg



How to Apply

Does it sound like the right opportunity for you? Then you can easily apply by attaching your CV and answering a few questions about your background. It might be good to know that we are working with an ongoing screening and interview process, so don’t wait too long to send us your application.

THE DREAM TEAM

Working at NA-KD is unlike any other fashion gig. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 5 years NA-KD has become one of the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 4 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing - then welcome home. Visa mindre

Lagerchef

Trioworld är en koncern verksam inom områdena förpackningar och hygienfilmer och är en av de ledande leverantörerna i Europa. Det dominerade råmaterialet är polyeten och vi omsätter runt 5,500 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Smålandsstenar och vi har även produktion i övriga delar av Sverige. Internationellt finns vi via produktion eller säljbolag i Danmark, Frankrike, Finland, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland. Trioworld Landskrona AB ingår i di... Visa mer
Trioworld är en koncern verksam inom områdena förpackningar och hygienfilmer och är en av de ledande leverantörerna i Europa. Det dominerade råmaterialet är polyeten och vi omsätter runt 5,500 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Smålandsstenar och vi har även produktion i övriga delar av Sverige. Internationellt finns vi via produktion eller säljbolag i Danmark, Frankrike, Finland, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland.

Trioworld Landskrona AB ingår i division Consumer packaging and special products. Vi producerar tryckt och otryckt rullmaterial samt påsar. Produkterna används främst till förpackningar för till exempel hushållspapper och blöjor.

Arbetsuppgifter
? Planera, leda och följa upp den dagliga lagerverksamheten, säkerställa en säker och effektiv logistik med lossning och lastning av gods och att transporterna går iväg i tid
? Personal- och arbetsmiljöansvar för ett team bestående av sju medarbetare
? Stödja, stärka och skapa engagemang i teamet och på så vis bidra till vi når våra mål
? Utveckla interna rutiner, metoder och arbetssätt
? Driva ständiga förbättringar och effektiviseringar med hjälp av WCM och 5S
? Analysera och följa upp avvikelser för verksamheten
? Ansvara för administration, transportplanering/bokning och fakturahantering



Kompetensprofil

Relevant bakgrund
? Gymnasieutbildning alt KY-utbildning med logistik- eller transportinriktning
? Flerårig erfarenhet från lager, logistik, transportplanering
? Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustri
? Goda IT-kunskaper samt administrativ förmåga
? God engelska i tal och skrift, talar du även andra språk är det meriterande

Personliga egenskaper
? Analytisk, strukturerad, lösningsorienterad och gillar att arbeta praktiskt när det behövs
? Kommunikativ och driven ledare som ständigt vill hitta förbättringar och effektiviseringar
? Erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team gör att du har utvecklats till en mogen ledare med tillgång till en bred verktygslåda
? God logisk förmåga, beslutsamhet och handlingskraft som gör att du kan omsätta tanke och idé till handling och resultat och driva lagerverksamhetens utveckling i enligt med de affärsstrategiska målen



Tjänsten är heltid och tillsvidareanställning (med anställningsvillkor enligt tjänstemannaavtalet, Grafiska Företagen). Du använder formuläret nedan för att söka tjänsten, senast den 15 november vill vi ha din ansökan. Matchar din profil med den vi söker kommer vi att kalla dig på intervju. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Visa mindre

AB Banan-Kompaniet söker en Arbetsledare

AB Banan-Kompaniet söker en Förman Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta. Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona. Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggrann och d... Visa mer
AB Banan-Kompaniet söker en
Förman


Banan-Kompaniets verksamhet ansvarar för försäljning och distribution av bananer. Huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del är dessutom Fairtrade-märkta och KRAV-märkta.
Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! AB Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Landskrona.




Vi behöver nu förstärka vårt team med en noggrann och driven Förman till vår lagerverksamhet i Landskrona.


Rollbeskrivning
Banan-Kompaniet är ett litet lager med stort hjärta där ett gott samarbete, flexibilitet och positiv laganda gör skillnaden varje dag! Som Förman kommer du att delta i mogningsprocessen av bananer, inventering, kontroll av inkommande gods på varumottagningen samt planering av det dagliga flödet in och ut. I rollen förekommer också kolliplock samt bearbetning av pallar efter kundkrav- och önskemål vilket kräver god fysisk styrka.


Krav och egenskaper
• Truckkörkort A och B
• Lagspelare med god samarbetsförmåga
• Driven och initiativtagande
• Intresserad och engagerad i att lära sig om produkten och verksamheten
• Noggrann och ansvarsfull
• Inte rädd för att hugga i där det behövs och vara flexibel
• Meriterande om du har vana av lagerarbete inom frukt & grönt
• Meriterande om du har hållit på med någon lagidrott
• Erfarenhet av motviktstruck är ett plus


Arbetstider: 2-skift vardagar + arbetspass var 4e helg
Anställningsform: Provanställning 6 månader med chans till tillsvidare anställning.
Sista ansökningsdag: 2023-03-01 OBS Intervjuer sker löpande under annonsperiod & kan tillsättas innan sista ansökningsdag
Frågor kring tjänsten hänvisas till: Lagerchef Gabriel Söndergaard tel. 0418-46 64 43
Ansökan skickas till: [email protected]


Din ansökan bör innehålla ett CV samt Personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.


Vid ansökan, ange "Förman i Landskrona" i ämnesraden. Visa mindre

Arbetsledare till Oatly, Landskrona

Ansök    Dec 3    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större ski... Visa mer
Om tjänsten
Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.

Nu har vi en spännande möjlighet att utveckla Warehouse-organisationen i en helt ny roll som Arbetsledare! Som gjord för dig!

VAD DU SKA GÖRA:

I din roll blir du en av fem Arbetsledare med personal- och driftsansvar för det skift man leder, i lagerverksamheten arbetar man enligt femskift schema. Du håller i dagliga uppstartsmöten, leder och fördelar arbetet och ansvarar för att skapa ett effektivt lager- och logistikflöde som når uppsatta mål såsom leveranssäkerhet, maximal hållbarhet och lönsamhet. Du har personalansvar för ett team på cirka 6 personer som du leder, coachar och följer upp i arbetet. I tjänsten ingår att driva arbetet med ständiga förbättringar och du säkerställer att rutiner, processer och arbetsmiljökrav för arbetet följs. Som Arbetsledare är du en del av den operativa ledningsgruppen och bistår Warehouse Manager med att planera godsflöden och driva olika typer av utvecklingsprojekt inom Operations Landskrona. I rollen rapporterar du till Warehouse Manager Oatly Landskrona.

Kort sagt, du får rolig roll och chans att vara med och påverka Oatlys operations- och supply chain-tillväxt. Oatsome!


DIN BAKGRUND

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll inom lager eller produktion och som har möjlighet att arbeta femskift med helg- och kvällsarbete. Du har ett genuint engagemang för att leda och utveckla personal och processer och drivs av att skapa förutsättningar för ett effektivt logistikflöde i verksamheten. Har du jobbat med att implementera och följa Lean/Six Sigma-metoder är det en stor fördel.
I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och motiveras av att ha tydliga mål där du kan bidra med förbättringar och goda resultat. Du behöver kunna arbeta systematiskt och ha en blick för helheten.

Som person är du trygg, stabil och relationsskapande, en modig ledare som vågar utmana normer och rådande arbetssätt för att utveckla och driva förändring. Du är en ledare som visar vägen och förstår vikten av att vara företagets representant och föregångsperson gällande värderingar och guiding principles för personal man leder i arbetet. Är du dessutom nyfiken, prestigelös och gillar att arbeta i ett företag i förändring med hållbarhet som ledstjärna kommer du att trivas i rollen som Arbetsledare hos oss!

Vi ser att du har goda IT-kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av arbete i ERP-system, med fördel av Dynamics/D365. Har du erfarenhet av livsmedelssäkerhet/HACCP/BRC är det en fördel.


Intresserad av tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Oatly med Logent, har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller [email protected]. Vi kommer att hålla intervjuer löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökningshandlingar.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Fulfilment Coordinator

Do you want to work with e-commerce fulfilment in a top modern automated warehouse for one of the fastest growing fashion e-commerce brands in the world? Then this might be the right opportunity for you. We are currently looking for a new fulfilment coordinator for our Swedish warehouse in Landskrona. As our fulfilment coordinator you will be responsible for the daily operations in our warehouse in Landskrona, making sure that orders are shipped to cust... Visa mer
Do you want to work with e-commerce fulfilment in a top modern automated warehouse for one of the fastest growing fashion e-commerce brands in the world? Then this might be the right opportunity for you. We are currently looking for a new fulfilment coordinator for our Swedish warehouse in Landskrona.



As our fulfilment coordinator you will be responsible for the daily operations in our warehouse in Landskrona, making sure that orders are shipped to customers in time and with a high quality. You will be part of a high performing team, creating innovative ways to provide the best service to our customers in an efficient and sustainable way. You will be responsible for planning the daily work together with our service provider and following up on performance, quality and costs. In addition to that, you will also be driving development projects together with other departments at NA-KD and with external suppliers.



This position is based in Landskrona with occasional travels to our HQ in Gothenburg. You will be working closely with and reporting to our Head of Fulfillment. You will become a member of the NA-KD Operations team which consist of Fulfilment, Last Mile, Inbound and Customer Care.



Your Future

- Forecast and plan daily operations in the warehouse together with our service provider
- Following up on daily and long term performance in terms of capacity, productivity, quality and costs
- Following AutoStore (automation) performance, identify improvement areas and contribute to continuous improved performance in the warehouse
- Responsible for contact with other external suppliers (IT, facility etc.) and following up on performance and costs
- Follow and control cost levels for the warehouse
- Be the ‘go-to’ person for all questions regarding the warehouse. Developing the communication and processes between the warehouse and other departments within NA-KD
- Support and lead development projects together with service providers, other external providers and other departments within NA-KD. This could be process development, WMS (IT) projects, adding new carriers, customer satisfaction driven projects etc.
- Ordering material and negotiating prices




Your Past & Skills

- 2 years experience in fulfilment/warehousing/logistics. Experience from e-commerce, fashion and/or retail is a plus
- Experience from working with AutoStore and/or any other warehouse automation is a big plus
- Experience from working in Manhattan Scale and/or any other WMS system is a big plus
- Analytical skills and ability to think outside the box, troubleshoot problems and be solution oriented
- Great communications skills and ability to handle several stakeholders
- Passion for continuous learning and development, willing to constantly self-learn and share ideas or re-invent
- Basic knowledge from working in Excel is a requirement
- You can see yourself in a high growth and fast moving environment






Location

Landskrona, Sweden, with occasional travels to our HQ in Gothenburg



How to Apply

Does it sound like the right opportunity for you? Then you can easily apply by attaching your CV and answering a few questions about your background. It might be good to know that we are working with an ongoing screening and interview process, so don’t wait too long to send us your application.

THE DREAM TEAM

Working at NA-KD is unlike any other fashion gig. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 5 years NA-KD has become one of the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 4 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing - then welcome home. Visa mindre

Arbetsledare till Oatly, Landskrona

Ansök    Nov 22    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större ski... Visa mer
Om tjänsten
Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.

Nu har vi en spännande möjlighet att utveckla Warehouse-organisationen i en helt ny roll som Arbetsledare! Som gjord för dig!

VAD DU SKA GÖRA:

I din roll blir du en av fem Arbetsledare med personal- och driftsansvar för det skift man leder, i lagerverksamheten arbetar man enligt femskift schema. Du håller i dagliga uppstartsmöten, leder och fördelar arbetet och ansvarar för att skapa ett effektivt lager- och logistikflöde som når uppsatta mål såsom leveranssäkerhet, maximal hållbarhet och lönsamhet. Du har personalansvar för ett team på cirka 6 personer som du leder, coachar och följer upp i arbetet. I tjänsten ingår att driva arbetet med ständiga förbättringar och du säkerställer att rutiner, processer och arbetsmiljökrav för arbetet följs. Som Arbetsledare är du en del av den operativa ledningsgruppen och bistår Warehouse Manager med att planera godsflöden och driva olika typer av utvecklingsprojekt inom Operations Landskrona. I rollen rapporterar du till Warehouse Manager Oatly Landskrona.

Kort sagt, du får rolig roll och chans att vara med och påverka Oatlys operations- och supply chain-tillväxt. Oatsome!


DIN BAKGRUND

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll inom lager eller produktion och som har möjlighet att arbeta femskift med helg- och kvällsarbete. Du har ett genuint engagemang för att leda och utveckla personal och processer och drivs av att skapa förutsättningar för ett effektivt logistikflöde i verksamheten. Har du jobbat med att implementera och följa Lean/Six Sigma-metoder är det en stor fördel.
I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och motiveras av att ha tydliga mål där du kan bidra med förbättringar och goda resultat. Du behöver kunna arbeta systematiskt och ha en blick för helheten.

Som person är du trygg, stabil och relationsskapande, en modig ledare som vågar utmana normer och rådande arbetssätt för att utveckla och driva förändring. Du är en ledare som visar vägen och förstår vikten av att vara företagets representant och föregångsperson gällande värderingar och guiding principles för personal man leder i arbetet. Är du dessutom nyfiken, prestigelös och gillar att arbeta i ett företag i förändring med hållbarhet som ledstjärna kommer du att trivas i rollen som Arbetsledare hos oss!

Vi ser att du har goda IT-kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av arbete i ERP-system, med fördel av Dynamics/D365. Har du erfarenhet av livsmedelssäkerhet/HACCP/BRC är det en fördel.


Intresserad av tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Oatly med Logent, har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan, senast den 29 oktober, men ju förr desto bättre! Visa mindre

Arbetsledare till NA-KD AutoStorelager i Landskrona, Logent

Ansök    Sep 21    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Är du en driven arbetsledare inom lagerlogistik redo för en ny utmaning? Skulle du vilja arbeta på ett nytt automatiserat lager av toppklass och ingå i ett framgångrikt team där du får möjlighet att både påverka och utvecklas? Till Logents verksamhet och NA-KDs lager i Landskrona söker vi en naturlig ledare som agerar intitiativtagande, resultatinriktat, värderar feedback och visar vägen för sina medarbetare! Logent har fått förtroendet att d... Visa mer
Om tjänsten
Är du en driven arbetsledare inom lagerlogistik redo för en ny utmaning? Skulle du vilja arbeta på ett nytt automatiserat lager av toppklass och ingå i ett framgångrikt team där du får möjlighet att både påverka och utvecklas? Till Logents verksamhet och NA-KDs lager i Landskrona söker vi en naturlig ledare som agerar intitiativtagande, resultatinriktat, värderar feedback och visar vägen för sina medarbetare!

Logent har fått förtroendet att drifta och bygga upp NA-KDs AutoStore och e-handelslager för norden och vi behöver nu förstärka logistikteamet med en erfaren arbetsledare. Du kommer få en viktig roll där du blir en av två arbetsledare som bistår Site Manager med att planera godsflöden, utveckla logistikprocesser och leder personalen i det dagliga operativa arbetet. Du blir anställd hos Logent och blir en del av vår framgångsrika organisation inom lagerlogistik. Tjänsten är placerad vid NA-KDs AutoStorelager i Landskrona.

Arbetsuppgifter
• Leda och motivera personal och driva igenom förbättringsprojekt
• Ansvara för KPI: er och daglig uppföljning
• Ansvara för ordning på lagret
• Planera personalbehov


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och ett brinnande intresse för logistik och lager. Du är utvecklingsinriktad, van att arbeta med effektivitets- och förbättringsarbete och har en förmåga att se saker ur olika perspektiv, både "här och nu" såväl som att höja blicken för framtida utvecklingar och utmaningar. Du gillar ordning och reda och har ett IT-intresse och en god förståelse för WMS-system.

Du jobbar gärna i ett högt tempo och tycker att förändringar är spännande och inspirerande. Du trivs med att vara i händelsernas centrum vilket innebär att arbeta i den dagliga operativa driften, du ser inga problem med att göra jobbet som dina medarbetare utför!
Som person är du relationsskapande och kommunikativ med förmågan att vara rak och tydlig när det krävs. Har du arbetat med e-handel och ett högautomatiserat lager tidigare är det meriterande.


Intresserad av tjänsten?
Ansök om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför just du passar för rollen som arbetsledare. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller [email protected]
Välkommen med din ansökan!

Om NA-KD
Working at NA-KD is unlike any other fashion company. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 4 years NA-KD has become the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 3 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing – then welcome home.

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2020 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se Visa mindre

Arbetsledare till NA-KDs AutoStorelager i Landskrona, Logent

Ansök    Sep 2    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Vill du ha möjligheten att arbeta med ledarskap och ständiga förbättringar i en Autostore verksamhet av toppklass? Är du bra på att bygga team och skapa goda resultat. Är du redo för en ny spännande roll? Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap, lagerarbete och en passion för att effektivisera! Logent driftar NA-KDs AutoStore och e-handelslager för Norden och vi behöver nu förstärka logistikteamet och vår inboundavdelning med en erfaren arbe... Visa mer
Om tjänsten
Vill du ha möjligheten att arbeta med ledarskap och ständiga förbättringar i en Autostore verksamhet av toppklass? Är du bra på att bygga team och skapa goda resultat. Är du redo för en ny spännande roll? Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap, lagerarbete och en passion för att effektivisera!

Logent driftar NA-KDs AutoStore och e-handelslager för Norden och vi behöver nu förstärka logistikteamet och vår inboundavdelning med en erfaren arbetsledare. I ditt arbete som Arbetsledare blir du en av tre arbetsledare som bistår Site Manager med att planera godsflöden, arbeta med ständiga förbättringar, följa upp resultat och leda personalen i det dagliga operativa arbetet. Du blir anställd hos Logent och blir en del av vår framgångsrika organisation inom lagerlogistik. Tjänsten är placerad vid NA-KDs AutoStorelager i Landskrona.

Arbetsuppgifter
• Coacha teamleaders och övrig personal i det dagliga arbetet
• Driva igenom förbättringsprojekt
• Ansvara för KPI: er och daglig uppföljning
• Ansvara för ordning på lagret
• Planera personalbehov

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och ett brinnande intresse för logistik och lager. Du är utvecklingsinriktad som person och gillar att utmana dig själv och dina närmaste teamleaders i arbetet att effektivisera flöden och nå uppsatta mål för verksamheten. Du är van att arbeta med olika förbättringsprojekt och har en förmåga att se saker ur olika perspektiv, både "här och nu" såväl som att höja blicken för framtida utvecklingar och utmaningar.

Du gillar ordning och reda, är van att arbeta i excel och har en god förståelse för WMS-system. Du jobbar gärna i ett högt tempo, tycker att förändringar är spännande och inspirerande. Du trivs med att vara i händelsernas centrum vilket innebär att arbeta i den dagliga operativa driften och du ser inga problem med att göra jobbet som dina medarbetare utför.

Som person är du relationsskapande och kommunikativ med förmågan att vara rak och tydlig när det krävs. Har du tidigare arbetat med e-handel och högautomatiserat lager är det meriterande.

Du är en rutinerad, stabil och analytisk ledare med minst 3 års erfarenhet av arbetsledning där du har arbetat med KPI’er på en daglig basis. En bakgrund från arbetsplatser med snabbt tempo och hög prestation med stort fokus på kontinuerlig utveckling är av stor vikt. Högskoleutbildning eller liknande eftergymnasial utbildning är meriterande.

Intresserad av tjänsten?
Ansök om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför just du passar för rollen som arbetsledare. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2020 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se Visa mindre

Arbetsledare till Oatly, Landskrona

Ansök    Okt 8    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större ski... Visa mer
Om tjänsten
Oatly finns av en enda anledning: vi vill göra det enkelt för folk att äta och dricka så att de mår bra och samtidigt slipper oroa sig för att de tär på planetens resurser. Med huvudkontor i Malmö och produktions- och utvecklingsanläggning i Landskrona har Oatly södra Sverige som hemmaplan. Oatly finns i fler än 20 länder i Europa och Asien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.

Nu har vi en spännande möjlighet att utveckla Warehouse-organisationen i en helt ny roll som Arbetsledare! Som gjord för dig!

VAD DU SKA GÖRA:

I din roll blir du en av fem Arbetsledare med personal- och driftsansvar för det skift man leder. Du håller i dagliga uppstartsmöten, leder och fördelar arbetet och ansvarar för att skapa ett effektivt lager- och logistikflöde som når uppsatta mål såsom leveranssäkerhet, maximal hållbarhet och lönsamhet. Du har personalansvar för ett team på cirka 6 personer som du leder, coachar och följer upp i arbetet. I tjänsten ingår att driva arbetet med ständiga förbättringar och du säkerställer att rutiner, processer och arbetsmiljökrav för arbetet följs. Som Arbetsledare är du en del av den operativa ledningsgruppen och bistår Warehouse Manager med att planera godsflöden och driva olika typer av utvecklingsprojekt inom Operations Landskrona. I rollen rapporterar du till Warehouse Manager Oatly Landskrona.

Kort sagt, du får rolig roll och chans att vara med och påverka Oatlys operations- och supply chain-tillväxt. Oatsome!




DIN BAKGRUND

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll inom lager eller produktion. Du har ett genuint engagemang för att leda och utveckla personal och processer och drivs av att skapa förutsättningar för ett effektivt logistikflöde i verksamheten. Har du jobbat med att implementera och följa Lean/Six Sigma-metoder är det en stor fördel.
I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och motiveras av att ha tydliga mål där du kan bidra med förbättringar och goda resultat. Du behöver kunna arbeta systematiskt och ha en blick för helheten.

Som person är du trygg, stabil och relationsskapande, en modig ledare som vågar utmana normer och rådande arbetssätt för att utveckla och driva förändring. Du är en ledare som visar vägen och förstår vikten av att vara företagets representant och föregångsperson gällande värderingar och guiding principles för personal man leder i arbetet. Är du dessutom nyfiken, prestigelös och gillar att arbeta i ett företag i förändring med hållbarhet som ledstjärna kommer du att trivas i rollen som Arbetsledare hos oss!

Vi ser att du har goda IT-kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av arbete i ERP-system, med fördel av Dynamics/D365. Har du erfarenhet av livsmedelssäkerhet/HACCP/BRC är det en fördel.


Intresserad av tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Oatly med Logent, har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan, senast den 29 oktober, men ju förr desto bättre! Visa mindre

Arbetsledare med god systemförståelse till NA-KD AutoStorelager, Logent

Ansök    Jan 24    Logent AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Har du erfarenhet av att leda ett team i en expansiv lagerverksamhet, ett IT-intresse och en god systemförståelse? Gillar du att utmanas och arbeta i en fartfylld verksamhet där du får göra skillnad? NA-KD växer så det knakar, nu söker vi en förändringsdriven arbetsledare till AutoStorelagret i Landskrona! Logent har fått förtroendet att drifta NA-KDs e-handelslager för norden och vi behöver nu förstärka logistikteamet med en engagerad och sys... Visa mer
Om tjänsten
Har du erfarenhet av att leda ett team i en expansiv lagerverksamhet, ett IT-intresse och en god systemförståelse? Gillar du att utmanas och arbeta i en fartfylld verksamhet där du får göra skillnad? NA-KD växer så det knakar, nu söker vi en förändringsdriven arbetsledare till AutoStorelagret i Landskrona!

Logent har fått förtroendet att drifta NA-KDs e-handelslager för norden och vi behöver nu förstärka logistikteamet med en engagerad och systemkunnig arbetsledare. Du kommer att få vara med och bygga upp verksamhetens rutiner och processer, ansvara för den dagliga arbetsledningen och säkerställa att produktionen på lagret fungerar så optimalt som möjligt. Du arbetar med kontinuerligt förbättringsarbete och ansvarar för uppdateringar av nyckeltal i befintligt lagerstyrningssystem.
Som arbetsledare coachar du dina medarbetare och ger dem rätt förutsättningar att lyckas genom att tydliggöra mål och följa upp det dagliga resultatet. Till din hjälp för att lyckas i rollen som arbetsledare kommer du ha underställd personal såsom teamledare och ett 50-tal lagerarbetare, du rapporterar till Platschef. Tjänsten är placerad vid lagret i Landskrona, du blir anställd hos Logent och blir en del av vår framgångsrika organisation inom lagerlogistik.


Din profil
Vi söker en förändringsdriven ledare tidigare med erfarenhet av arbetsledning inom lager eller produktion. Du har ett intresse för IT och en god systemförståelse och ansvarar för att nyckeltalen i systemet uppdateras och stödjer uppsatta mål för det dagliga arbetet. Som ledare är du trygg, positiv och inspirerande, du är kommunikativ och tydlig och har lätt för att få med dig dina medarbetare.
Vi tror också att du är en engagerad, driven och resultatinriktad person som gillar att arbeta strukturerat och metodiskt med förbättringar och utveckling av processer. Vidare är du en relationsskapande lagspelare som gillar samarbete samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt och driva projekt och eget arbete framåt mot goda resultat.

Meriterande för rollen som arbetsledare:
• Grundläggande kunskaper i ekonomi och nyckeltalsstyrning
• God systemförståelse och erfarenhet av arbete i WMS-system
• Erfarenhet av att driva strukturerat förbättringsarbete i en dynamisk verksamhet med stark tillväxt likt Logent och NA-KDs värld…….


Intresserad av tjänsten?
Ansök om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför just du passar för rollen som arbetsledare. Intervjuer kommer att ske löpande, väntar därför inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller [email protected]
Välkommen med din ansökan!

Om NA-KD
Working at NA-KD is unlike any other fashion company. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 4 years NA-KD has become the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 3 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing – then welcome home.

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2018 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se Visa mindre

Teamleader/ lagerarbetare i Landskrona

Ansök    Jun 11    Manpower AB    Arbetsledare, lager
Ledigt jobb som Teamledare i Landskrona Är du en självgående och driven person som gillar att arbeta tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål? Vi söker just nu en Teamledare till vår kunds lager i Landskrona. Här erbjuds ett arbete i högt tempo som kräver såväl god fysik som förmågan att arbeta strukturerat. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår u... Visa mer
Ledigt jobb som Teamledare i Landskrona

Är du en självgående och driven person som gillar att arbeta tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål? Vi söker just nu en Teamledare till vår kunds lager i Landskrona. Här erbjuds ett arbete i högt tempo som kräver såväl god fysik som förmågan att arbeta strukturerat. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.



Att jobba som Teamledare för Manpower

I dina arbetsuppgifter ingår att säkerställa och optimera lagernivåer, sortera och placera gods till rätt del av lagret och flytta och lagra varor med hjälp av lastpallar och truckar. Dessutom kommer du att samla in information och analysera utfall och utveckla arbetssätt. Du kommer att arbeta i stora, moderna och fräscha lokaler Landskrona.

Mer detaljerat kommer du att

* administrera beställningar

* registrera sändningar i företagets affärssystem

* ha kontroll på orderinflödet

* sortera, packa, lossa och lasta gods

* köra truck med skjutstativ.



Vem söker vi?

Till rollen som Teamledare söker vi framför allt dig som är en driven och ambitiös person som motiveras av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av logistik, att köra truck och att arbeta på lager, men det här är inget krav. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående och ansvarsfull i din yrkesroll.

Vi söker dig som

* har relevant yrkesutbildning

* behärskar svenska i både tal och skrift

* är ostraffad och utan betalningsanmärkningar

* har arbetat med truck med skjutstativ

* har god fysik.







Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Maskinuthyrare

Ansök    Jun 18    Ohlssons i Landskrona AB    Förrådschef
Vill du bli en av oss? Drivs du av ett högt tempo? Vi stärker nu upp med en maskinuthyrare som vill bli en del av vårt entreprenadteam! Vi erbjuder dig en roll i ett företag som går starkt framåt med ledorden ”ödmjukhet och ”jäklar anamma”. Tillsammans med ett glatt och kompetent gäng blir du en viktig del i vår satsning framåt. Rollen I din roll som maskinuthyrare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Sköta uthyrningen av våra grävmask... Visa mer
Vill du bli en av oss?
Drivs du av ett högt tempo? Vi stärker nu upp med en maskinuthyrare som vill bli en del av vårt entreprenadteam! Vi erbjuder dig en roll i ett företag som går starkt framåt med ledorden ”ödmjukhet och ”jäklar anamma”.
Tillsammans med ett glatt och kompetent gäng blir du en viktig del i vår satsning framåt.

Rollen
I din roll som maskinuthyrare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Sköta uthyrningen av våra grävmaskiner, dumpers och materialhanteringsmaskiner
- Underhåller kontakter och skapar nya kontaktytor
- Bokning och samordning av transporter
- Tillser att maskiner följer serviceplan


Din profil
Du har ett stort tekniskt intresse och är väl förtrogen med entreprenadmaskiner.
Genom att förstå kundens behov ger du med din kunskap service, råd och information kring vårt tjänsteutbud.
Du är en van användare av Office 365 och har du tidigare arbetat i T5 är det meriterande.

Krav
Lägst B-körkort


I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid vilken inleds med 6 månaders provanställning.
Placering är på vårt kontor i Landskrona.


Frågor kring tjänsten ställs till Christer Ohlsson, via telefon 010-45 00 200.

Din ansökan, där vi gärna ser din egen beskrivning vad du kan uträtta hos oss vi vill ha senast 2020-07-19.
Urval kan komma att ske löpande. Visa mindre

Förrådsansvarig sökes till Befesa ScanDust

Befesa ScanDust är ett återvinningsföretag i Landskrona med fokus på återvinning av filterstoft från tillverkning av rostfritt stål, och bidrar med detta till en väsentlig reduktion av den rostfria stålproduktionens miljöpåverkan. Sedan starten 1983 har Befesa ScanDust återvunnit mer än 1.400.000 ton rostfritt stålstoft som samlats i våra kunders filteranläggningar. På det gamla varvsområdet utanför Landskrona byggdes en modern återvinningsverksamhet upp m... Visa mer
Befesa ScanDust är ett återvinningsföretag i Landskrona med fokus på återvinning av filterstoft från tillverkning av rostfritt stål, och bidrar med detta till en väsentlig reduktion av den rostfria stålproduktionens miljöpåverkan. Sedan starten 1983 har Befesa ScanDust återvunnit mer än 1.400.000 ton rostfritt stålstoft som samlats i våra kunders filteranläggningar. På det gamla varvsområdet utanför Landskrona byggdes en modern återvinningsverksamhet upp med stöd av svenska staten, där den modernaste tekniken används för att återvinna metaller. Den avancerade schaktugnen och bolagets starka fokus på att uppnå en hållbar stålproduktion i Sverige och NordEuropa är viktiga pusselbitar i att skapa en verksamhet som Landskrona, och hela Skåne, är stolta över.


Vi söker en förrådsansvarig till Befesa ScanDusts anläggning i Landskrona.

ARBETSUPPGIFTER
Som förrådsansvarig kommer du att ansvara för att Befesas produktionsförråd är optimerat och innehåller rätt nivåer av reservdelar och förnödenheter.I ansvarsområdet ingår bland annat;

* Förse produktionen med reservdelarutifrån beställningar samt inköp utifrån beslutade nivåer
* Ta emot inkommande gods,lagerföra och ankomstkontrolleraleveranserna
* Se till så att rutiner av förrådshållningenefterlevs samt utbilda personalen kring dessa
* Ansvara för satelitförråd
* Löpande inventeringar
* Säkerhetsställa så att skydds- och säkerhetsutrustning är kontrollerade och kalibrerade
* Service och reparation av maskindelar

Tjänsten är heltid och förlagd till dagtid måndag till fredag med arbetstiderna; kl 07.00-15.30.

KOMPETENS, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker en person med verkstadsmekanisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Du har tidigare erfarenhet av lagerhållning/förråd och vi ser gärna att du har några års erfarenhet som mekaniker inom processindustrin.

Som person har du ett gott ordningssinne, duär strukturerad och trivs med ordning och reda. Du är både ödmjuk och prestigelös samtidigt som du kan sätta ner foten och vara tydlig i ditt sätt. Du klarar av att ha många bollar i luften och kan prioritera rätt när det är mycket som händer samtidigt. Då tjänsten innebär mycket kontakter både internt och externt är du en social person som är duktigpå att kommunicera. Du är ansvarstagande och motiveras av att utveckla, effektivisera och optimera.

BEFESA SCANDUST ERBJUDER DIG
Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett återvinningsföretag där man är en viktig del i den svenska stålindustrin. Arbete i en stabil koncern med inriktning mot miljö och säkerhet. Trevlig arbetsplats med trevliga kollegor.

ANSÖKAN
I denna rekryteringsprocess har Befesa ScanDust valt att samarbeta med JKS Sverige. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta Elin Jonssonpå JKS Sverige, 0709-68 30 20.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information Visa mindre